Kurs i akrylmålning

Publicerat 2010-08-24 13:53:30
Idag fick jag en inbjudan till att gå en kurs i akrylmålning nu i höst. Jag har varit med tidigare men de senaste två terminerna har jag inte haft tid men fick nu möjligheten att komma tillbaka. Jag var lite orolig för att jag inte skulle kunna komma med men kanske fick jag en plats därför att jag tidigare varit med. Det ska bli så kul att träffa alla kompisarna från olika generationer.
.
Det är någon speciellt som händer när jag kommer in i lokalen. Jag tror att det är samma känsla om många känner när de går in i en kyrka.... något magiskt. Visst finns det dagar när jag sitter där och tittar rakt in i en tom duk, känner stressen över att jag saknar inspiration och samtidigt hör det svepande ljudet från en eller flera penslar som sveper över dukarna runt mig.
.
Den 7 september startar vi!
.
Jag känner mig fortfarande febrig men jag tror att det är på väg att vända. Jag vill gärna gå till arbetet i morgon.
Visar när några av mina målningar. Tyvärr har jag sålt mina abstrakta skapelser och saknar foto på dem!
...
Att jag målat just de här motiven handlar om att jag tränar mig att lära mig olika tekniker. Mitt intresse är abstrakt konst och den konstarten kräver kunskap i andra tekniker för att jag i bilden ska klara av att förmedla t.ex. ett djuo eller annan känsla.

Konst // 4 kommentarer




Mirre fotande hundtoka

Ohh vad vackra tavlor =D Så kul att gå kurs, förstår känslan du menar =D

kramar

2010-08-24 15:19:22 http://myflowergirl.blogg.se/
Monika

Jag gillar verkligen de två sista tavlorna! Riktigt duktig är du! Jag vill lära mig måla med akryl, men ogillar att man måste betala både för kursen och materialet. I alla fall om man ska ta en kurs på t.ex medborgarskolan. (Det heter så här, men kanske inte samma överallt?) Hoppas du får ut riktigt mycket av kursen! Ser fram emot att se resultaten. :-)

2010-08-24 17:41:44 http://monnetankar.blogspot.com
Mirre fotande hundtoka

Hoppas att det är bättre ikväll, krya på dig

kramar

2010-08-24 22:23:46 http://myflowergirl.blogg.se/
Kerstin

Tack för kommentar hos mej! Vilka vackra tavlor du har gjort! Nu blir jag riktigt inspirerad att börja måla i olja. Gick i kurs för några år sen men har inte målat sen dess. Kanske nu???

2010-08-26 20:47:03 http://mindag-k.blogspot.com/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!