Året som gott!

Publicerat 2010-12-30 12:52:47
♥♥♥
Blev år 2010 så som jag tänkt mig? Kanske, kanske inte det beror på hur man ser på det! I min enfald hade jag hoppas att år 2010 skulle bli en början på min framtid, en start på min planering av mitt åldrande. Vad men jag nu med det?
.
Jag har för första gången i mitt liv börjat att fundera på hur jag egentligen vill ha det när jag passerat 60 år och hur mitt liv ska se ut. Åren går fortare än någonsin och det finns inte tid till att bara slänga bort tiden på att jobba.
♥♥♥
♥♥♥
.
Mina drömmar om 5 år är följande:
  1. Jag vill gå ner i arbetstid och ägna tid åt mina intressen och det jag brinner för. Den extra tid som jag ska köpa mig kommer jag att ägna åt att försöka leva på min målning och på att fotografera.
  2. Jag vill träffa en livskamrat som jag kan åldras med och som underlättar mitt liv och som jag kan underlätta livet för.
  3. Jag vill flytta till Skåne där jag kan ge mig själv utrymme för att utvecklas som människa genom att möta havet, storstadspulsen, konsten och kontinenten.
  4. Jag vill sortera bort människor som bara tittar bakåt och ser allt i negativa banor och som inte tillför mig någonting.
  5. Jag vill träffa självständiga människor som är roliga, kreativa, som lär mig och som jag kan lära.
  6. Jag hoppas att jag har fått barnbarn som jag får vara en annorlunda farmor för. En farmor som inte bara bakar goda bullar och lagar god mat till utan en farmor som berättar vita spännande lögner, en farmor som det ska vara kul att komma till och som ägnar all den tid barnbarnen behöver.
  7. Jag vill leva minimalistiskt i en stilren miljö.
  8. Jag vill vara en god människa tillsammans med goda människor från alla generationer.
Det är vad jag drömmer om!
♥♥♥
♥♥♥
Jag vill önska alla läsare ett riktigt
...
Gott Nytt År!

.........och en särskild tanke vill jag sända till Mirre, Anna, H Kulle, Louis, Agneta, Johanna och alla ni andra bloggvänner som jag fått under 2010.
...

Kram

Foto // 2 kommentarer




Mirre- Foto & hundtoka

Ohh naaaw vad du är underbar, TACK själv för jag fått lära känna dig, det är jag så glad över, min cybermorsa.



Tycker att det låter som sunda mål och jag hoppas verkligen att de flesta blir som du vill ha det. Du är verkligen värd allt det där och lite till



vackra kort

2010-12-30 13:00:09 http://myflowergirl.blogg.se/
Anna

Tack så mycket vännen och detsamma. Tack för att du ägnade en tanke åt mig. Så himla gulligt av dig. Kramen




Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!