Julstressen har slagit till!

Publicerat 2010-12-11 13:36:16
.
Jag tog mig en sväng till ett köpcentrum idag och ambitionen var att köpa några julklappar. Det blev inget den här helgen heller. Jag vet inte vad som tagit åt mig men jag hittar helt enkel inte inspirationen. I alla tider så har jag redan under september startat inköpen och jag har verkligen njutit av det. Det kanske är ett hälsotecken.
.
Under min uppväxt var jag det 7:e barnet i barnaskaran och det var en stor åldersskillnad mellan mig och mina syskon. Under året fick jag sällan några gåvor men däremot till julen. Med syskon, som skulle kunna vara mina föräldrar, fick jag massor av julklappar av och ett år kunde jag räkna dem till 52 st. Det var en lycka för mig! Det var då det men idag har ungdomarna helt andra förutsättningar. De växer upp i en välfärd där de själva och tillsammans med föräldrarnas hjälp har möjlighet till det mesta. Skapar vi föräldrar någon förutsättning för dem till att längta och se fram emot någonting? Jag är tveksam!
.
Imorgon åker jag tillsammans med min sons flickväns mor till Uppsala för att hälsa på barnen. Jag ser verkligen fram emot det!

Blandat // 3 kommentarer




Mirre

Var på stan idag med och vi hade sagt innan vad vi skulle titta på, annars hade jag nog också känt stress, nu har vi köpt klart i alla fall, vilket är skönt =D



HA det så najs i Uppsala

kramar

2010-12-12 00:01:35 http://myflowergirl.blogg.se/
Johanna - Fotoblogg!

Åh längtar tills det blir sådär grönt och fint igen! Och varmt. :)



Ha en skön advent!

2010-12-12 20:09:18 http://lionfish.blogg.se/
Monika

Intressant med din tanke om "dagens barn" får känna hur det är att längta efter något. Att inte bara få så fort de vill ha något. Visst finns det gott om fattigdom runtom i världen, men i vårt välfärdssverige skulle nog många ungdomar, framför allt, behöva få sig en väckarklocka och bli lite mer jordnära.

Vad skönt det lät att kunna ta semester veckan innan jul! Vi får inte göra det på mitt jobb och kvällen innan julafton ska jag jobba till halv tolv- på natten! Vi har öppet till elva veckan innan jul. Jag börjar jobba kl halv fyra på e.m, men någon uppesittarkväll kan jag ju glömma i år. Suck!

God jul på dig!

2010-12-14 10:27:20 http://monnetankar.blogspot.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!