Minnen från och längtan till vår och sommar

Publicerat 2010-02-22 17:42:49
Jag tror vi alla längtar till våren och sommaren, eller hur! Jag som inte är någon vintermänniska tycker att det får räcka nu med kylan. I morse var det -23C när jag försökte starta bilen och den mådde inte särskilt bra.
.
Jag sitter här framför datorn och drömmer mig tillbaks till vår senaste utlandsresa. Det var så härligt romantiskt att få åka med sin käresta till värmen och allt otvunget. Allt blomstrar, vädret är behagligt och vi kunde bara vara. Även flygresan var en njutning trots allt. Även om väntan är lång att få stiga ombord på flyget, maten är halvkass och vi sitter trångt, så är det ändå en ganska mysigt. Jag kommer särskilt ihåg när tar mitt glas champagne och samtidigt tittar ut över molnen. Oh, vad härligt!
.
Jag minns även vår långa promenaden efter strandlinjen, när vi stannade till och gjorde ett hjärta av stenar och ritade in våra initialer. Wow! Tänk er att få uppleva detta trots att man är över 50 år gammal.
.
Vidare minns jag känslan när min son Björn kom hem och vi satt under min korkek och filosoferade (egentligen är det ingen ek utan ett gammalt päronträd som jag hängt korkar i). Mys!
.
Jag hoppas vi får känna doften av våren snart!

Hjärtligt // 1 kommentarer




Per H

Du är underbar..

Puss Puss...

2010-02-23 08:23:08



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!