Skottat snö och ätit en god middag

Publicerat 2010-02-03 18:47:32
Mr Buddha och jag har skottat undan lite snö utanför fastigheten och sedan har vi ägnat tid till att laga en god middag tillsammans. Jag kan verkligen rekommendera den här gratängen!
...
Rotfruktsgratäng med älgskav
...
600 g potatis
2 st morötter
2 st palsternacka
1 st liten purjolök
3-5 dl mellangrädde
200 g svamp
(gärna kantareller)
1 st vitlöksklyftor
1 pkt älgskav eller viltskav
2 msk tomatpuré
100 g Västerbottensost
smör
salt, vitpeppar
1. Sätt ugnen på 225 C
2. Skala och skiva potatis, morötter och palsternackor.
3. Ansa och skiva purjon.
4. Krydda med sat och peppar. Häll i grädden.
5. Ställ in i ugnen.
6. Ansa och skär svampen i mindre bitar. Skala och finhacka vitlöken.
7. Bryn älgskav, svamp och vitlök i smör.
8. Tillsätt tomatpuré och låt bryna med på slutet. Smaka av med salt och peppar.
9. Ta ut gratängen efter 35 minuter. Lägg älgskavsröran i en rad i mitten av formen. Strö över osten.
10. Ställ in i ugnen i ytterligare 20 minuter.

Smaklig måltid!

Inspiration // 1 kommentarer




annso

sv; ja, nu är jag jättenöjd. bra jobbat lena, det är så här det ska se ut :) Tack så mycket, vad roligt att du tycker det!



Vad gott det ser ut. Det där vill jag äta!! :)



Kram!

2010-02-03 19:15:33 http://kiingwood.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!