Idag har Mr Buddha inte varit glad. -27C!

Publicerat 2010-01-06 18:53:29
Trots det stränga kylan kände vi att vi inte kunde sitta inne utan måste ut och möta solen. På förmiddagen tog vi en promenad och mitt på dagen en biltur till Romme Alpin. Termometern visade på -27C. Det var ett antal tappra som åkte i backen och vid hotellet var parkeringen fylld med bilar. De har ett nyöppnat hotell som hade en underbar interiör. Det var för mycket folk för att jag skulle kunna ta några bra bilder. Det är fantastiskt att det finns en sådan alpin anläggning bara 1,2 mil från ytterdörren.


---


♥♥

Foto: Lena Rollmar Kårén ©
---


Hur tror ni det här ortsnamn uttalas?




Rätt svar: Sprascha




♥♥♥

Ishockey

Vid 16.00 var vi och tittade på hockey i Borlänge Ishall. Borlänge spelade mot Arboga. Det var mycket med folk på läktarna. Bolängeborna hade lämnat värmen i stugorna för att titta på hockey. Tummen upp! Hockeyarenan ligger 3 km från vår ytterdörr!
.

Vi stötte på två spelare från Leksand hockey
David Åslin och Markus Persson
Leksand IF
Foto: Lena Rollmar Kårén
.... hade jag varit 35 år yngre hade grabbarna fått mitt t elefonnummer!

Sport // 3 kommentarer




annso

ja, han till höger är ju minsann en mumsbit. :p hehe.

2010-01-06 20:44:17 http://kiingwood.blogg.se/
C A R I N

fin header:)

2010-01-06 21:31:55 http://mancini.blogg.se/
Lena Rollmar Kårén

Tack snälla du!

2010-01-06 21:55:25 http://rollmar.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!