I´m home again

Publicerat 2010-05-26 20:24:26
Vi har haft en hyfsad vecka både med kalla vindar och solsken! Idag när vi steg ombord på planet visade termometern + 31 C. En fin vecka för alla som landade idag! Tycker att det är skönt att få komma hem och lägga mig i egen säng i svala lakan! Nu är det dags att börja planera nästa resa!
.
Första dagen på Samos var solig men det var kalla vindar som gjorde att jag avstod från att bada. Sedan på fredag och lördag ösregnade det något vansinnigt! Då kände jag lite missmod. Däremot var det hyfsat väder på söndag-onsdag. Kroppen är brunbränd!
.
Nu har jag kamerans batterier på laddning och tvättmaskinen är fullproppad och jag sitter och tittar på en Agatha Christie deckare!
.
I morgon är det dags att börja jobba igen!
.
Det är en glad vän som ville att jag skulle visa min solbränna i bikini på bloggen. Hur tänkte hon nu?......lite självaktning har jag! Vi får se, kanske en liten bild kan de bli!
...
Ni som besökt mig tidigare vet att jag kämpar med mina vattenbilder. Jag har svårt att få till skärpedjupet i bilden.
...
Den här bilden tog jag efter en dag med massor med regn. Vi satt och fantiserade om vad molnens utseende egentligen ville visa oss! Vad ser ni i bilden? Kommentera gärna!
...
När vi åkte över Samos berg stannade vi till vid ett ensamt stånd mitt ute i ingenting. Jag tyckte att bären hade en sådan underbara färger!
...
...

Hjärtligt // 5 kommentarer




Johanna - Fotoblogg!

Tack för den fina kommentaren. :)



Härliga bilder, särskilt körsbären!

Om du drar lite mer i kontrasterna på vågbilden och försärker färgerna så blir nog själva vågen mer "utstående". Jag testar alltid lite olika redigeringar på mina bilder. Man vill ju att bilderna ska se ut som man själv såg det. :)

2010-05-26 21:01:17 http://lionfish.blogg.se/
annsoo

på den där bilden på molnen så ser jag två som pussas :) kanske är du och pappa pelle ;)

2010-05-26 21:19:45 http://kiingwood.blogg.se/
Maria

Fina bilder... jag ser två st fru Simpsons!

2010-05-26 22:28:11 http://Blogg
Solvarma Irene

Hej!



Samos vad härligt, en skön ö att vandra på med många härliga vyer.



I molnen ser jag ett molnpar som sitter och pussas.



Jag har kikat igenom din blogg och ser till min glädje att du har med min favo numero 1 Björn Afzelius. När vi gifte oss för snart 2 år sedan hade vi hans låt "Älska mig nu" som spelades upp innan själva vigseln började.



Må gott, önskar Irene

Monika

Hej och välkommen hem! Samos är vackert, vi åkte runt lite på en vespa när vi var där. Du menar att ni besökte byn jag nämnde, va? För det var ju samma ö. :-) Vad synd att vädret var lite halvdant, men man får ju miljöombytet i alla fall och det kan räcka ibland. Din vattenbild var fin och molnen pampiga! Såg också dina bilder på päronträdet och blev hänförd! Visste inte att de blommar så. Jättevackert! Kram

2010-05-27 09:23:42 http://monnetankar.blogspot.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!