Rain, rain and rain again

Publicerat 2010-05-23 09:14:34
Från fredag eftermiddag till lördag kväll har det regnat konstant, med undantag av några solminuter här och där. Jag tror att det har regnat mer än 100 mm och allt är rått och kallt.
.
Igår fick vi en rundtur på ön av ett par vänner, som bor på ön större delen av året. Ön är bergig och ligger 1500 m från Turkiet, vars strandremsa också är bergig. Det är förmodligen de nordliga vindarna och bergen som gjort att vädret just nu är ostadigt. Må erkänna att det känns ganska tungt just nu. Rummen är kalla, vattnet i kranarna är kalla och jag fryser som bara den om mina fötter.
.
Några hundra meter från vårt 3 stjärniga hotell ligger ett 5 stjärnigt. Jag finns där just nu och försöker se ut som jag tillhör hotellet. Har köpt in mig på deras internet och det kanske kan vara en tröst. Nog om detta!
.
Som jag nämnde tidigare åkte vi på en rundtur och därefter blev vi bjudna på mat hos våra vänner Bengt och Birgitta. Ska här visa några bilder från dagen.
.
...
Ser ni grabben till höger som också vill vara med på bild! Bilden är tagen från bilen i fart!
...
...
Vi besökte bl.a. en liten underbar bergsby med små gränder och försäljning av konstföremål och vackra kläder. Himlen öppnade sig så pass att jag inte kunde ta några fotografier. Hade fullt upp att skydda min kameraväska från vätan. Det var synd!
...
Här nedan visar jag några bilder från ett besökt i en grekiskt/ortodox kyrka. Om man dricker dess vatten så innebär det att vi återkommer till Samos.
...
Bengt och Mr Buddha!
...
Birgitta och Bengt hade ett litet hus med egen odling av oliver, citroner, valnötter m.m. Miljön var så underbart härligt. Vi blev bjudna på en härlig Grekisk sallad, Gustavskorv, ägg och grönsaker från deras trädgård. Vi hade med oss Gustavskorv, Vika/bröd och Zoegas/kaffe som alla svenska längtar efter som bor här nere! I vilket fall för oss som kommer från Dalarna. Jag tror att det blev uppskattat!
...
...

Foto // 3 kommentarer




Vevve

Ååå vilka härliga foto....japp ser den lilla kilen till höger hahaha.

Kram

2010-05-23 11:55:24 http://vevve.com
Mirre

Superfiiina foton =D, ohh vill också vara utomlands =D

kram

2010-05-24 00:03:32 http://myflowergirl.blogg.se/
Katin / Timmerhuset

Herregud människa. Vilka fantastiska bilder du tar!!!! Jag blev helt förtrollad!

2010-05-26 22:52:04 http://timmerhus.blogspot.com/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!