Det regnar idag!

Publicerat 2010-10-27 16:37:55
Det var riktigt skönt att få komma till arbetet idag. Massor av arbetsuppgifter låg och väntade på mig och det var bara att hugga in. De är bråda tider inom Trafikverket och allt måste hanteras snabbt och effektivt men hög kvalitet så det gäller att hålla tungan rätt i munnen.
.
Igår fick jag höra att jag changerat pga att jag blivit 55 år och inte är lika attraktiv längre. Kul att höra men jag tror inte att det är så allvarligt utan det måste finnas ett annat perspektiv på livet som inte handlar om att vara ung och vacker. Sådana där påstående är ointelligenta varför jag levererade snabbt bort den obehagliga känslan. Det är bara att söka sig miljöer med människor men andra värderingar i livet.
.
Min lunch passade jag på att äta på Café Peace & Love i Borlänge. Jag njuter varje minut jag får sitta där och miljön ger mig kraft och inspiration. Jag fick en idé till en nya målning som jag ska försöka starta upp till helgen.
...
Bilderna är plåtade med min digitala minikamera. Min syn är inte den bästa och jag har svår att få till det. Den har pekskärm och allt bara hoppar hit och dit. Är det någon som vill köpa en Samsung?
Min absoluta favoriträtt - Chevré/valnötter/sallad/kikärtor/grönsaker/bulgur/honung sallad
...
Miljön är bohemisk och kreativ! Lite slitet här och var men vad gör det?
...

Blandat // 5 kommentarer




annis

SV; tusen tack! :)

2010-10-27 18:10:27 http://annnaiz.blogg.se/
Mirre - En fotograferande hundtoka

Ohh vilket ställe, så retro, där hade jag occkså trivts =D

kramar



Klart att du är fin ännu, vaddå 55?, det är ju mitt i livet, njut kvinna ;)

kramar

2010-10-27 19:33:26 http://myflowergirl.blogg.se/
Format 900px

Jag ser att det ser mysigt ut, men mest ser jag ju den fantastiska måltiden. ;) Hjälp va gott det ser ut.



Nedlåtande och dömande kommentarer ges ju för att bygga upp givarens egna självkänsla/ego.

Och är följdaktligen ingenting att bry sig om.



Ha det!

2010-10-27 22:54:40 http://blindstyre.se
catja

Vet i gudarna vad det är med mina smaklökar men Chevré har jag aldrig gillat. Lovar, har försökt många ggr men tycker det smakar kräk. Allvar, kräk. Det var alltså inget jag skrev för att understryka att det inte är gott. Någon har sagt att jag kunde prova en mildare sort då man kanske behöver någon slags tillvänjning. Jag älskar alla andra sorts ostar och det ser dessutom så gott ut så lite synd är det.

2010-10-28 00:27:37 http://bjermo.se
Maria

Den personen var bara avundsjuk.. du ser inte ut som 55!

2010-10-31 11:13:54



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!