Vänner från förr!

Publicerat 2010-10-03 18:46:05
Jag har haft en underbart härlig helg. En fin resa till Sundsvall där jag möts av massor av härliga färger i naturen och trevliga möten från förr. Allt började med att jag åkte till Timrå/Söråker/Tynderö och träffade en grannpojke från förr. Vi har inte setts på 38 år men det kändes som igår. Att få träffas och tala om hur livet ser ut idag och allt som har passerat och påverkat oss till de vi är idag.
...
Efter besöket ute i Tynderö träffades tre av mina tidigare skolkamrater från mellanstadiet hos Brillan i Edsgården. När vi sätter oss vid bordet säger värdinnan: Om ni lyfter på tallriken och vinner mer än 1000 kr måste vi dela. Vad fanns då under tallriken? Jo vi fick varsin lott och Mona vann 75 kr. Turen infann sig inte den här gången men man vet aldrig nästa gång.
.
...
...
Till middag åt vi surströmming och det smakade underbart. Det var första gången i år som jag fick tillfälle till att möta alla dessa egendomliga smaker i en blandning som salt, sur strömming, rå gul lök, smör, potatis och Creme farisé. Inte nog med det så toppade vi med en princesstårta och godis och chips. I Dalarna är inte surströmmingen gångbar varför det här tillfället var perfekt. De tre fröna på bilden här ovan överraskade mig med att, i förhand, gratulera mig på min födelsedag som är idag. Jag gick en vacker ljuslykta.
...

Vänskap // 5 kommentarer




Mirre Fotande hundtoka

Man hör och ser ju hur trevligt du haft det. Så roligt att träffa goa vänner från förr =D. vad fin ljuslykta du fick, den var min stil



grattis på födelsedagen

Ja må hon leva Hurra Hurra Hurra Hurra

kramar

2010-10-03 22:28:43 http://myflowergirl.blogg.se/
Monika

Vilken härlig helg! Så roligt med gamla vänner! Och stort grattis på din födelsedag! Ha en fin dag! Kramar

2010-10-04 09:58:24 http://monnetankar.blogspot.com
Johanna - Fotoblogg!

Verkar ha varit en härlig resa! Och så himla fin present du fick! :)



Hoppas du får det fint i Skåne också. Just nu skiner solen faktiskt!

Kram.

2010-10-04 10:42:30 http://lionfish.blogg.se/
Mirre Fotande hundtoka

Hoppas att allt är bra

kramar

2010-10-04 19:45:47 http://myflowergirl.blogg.se/
Janne

hej Lena, Sorry för lite sent svar, jag följer din blogg lite sporadiskt via bloglovin. Jag hittad den för något årsedan när jag sökte något på nätet, och gillade dels dina fotografier som ibland är rena konstverken, samt dina inlägg om konst och andra ämnen.

2010-10-05 13:46:37 http://jannealg.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!