I sommar och soliga dagar......

Publicerat 2011-04-25 15:16:50
idag har stektermometern hamnat på 50 grader. Den var placerad på min kropps tjockaste del, magen, och termometern steg grad för grad i sakta mak och skorpan har blivit lätt röd men inte vidbränd....hahaha....så kan man också se på saken. Sammanfattningsvis må jag säga att dagen har varit underbar med lugn och ro och en sol som var lagom varm. NICE!
.
När sommarvärmen kommer så dyker alla grannar upp runt mig och det tycker jag är trevligt. En granne stod och strök tvätt i värmen och en annan la sin tid till att kratta och fixa annat som inte blev gjort i vintras. En värmare som han bl.a. hade ambitionen att ha igång på nyårsaftonen. Vi får se när han ämnar att använda den nästa gång..smile. Själv låg jag bara där och tittade på och kom med ett glatt tillrop emellanåt...;-).
.
I morgon ska jag till frissan och det är välbehövligt. Min frisyr går det inte att göra någon åt just nu. Kammar jag luggen bakåt, ramlar den framåt, kammar jag den framåt ramlar den, ja säg det.....bedrövligt.....det kan bara bli bättre. Min frisör Göran har blivit en nära vän till mig och det är alltid trevligt när vi träffas. Vi har så vansinnigt kul varför hela salongen tystnar och bara lyssnar till vår dialog, hahaha.....det ska bli spännande att få se vad som kommer att stå på agenda i morgon, man vet aldrig.
.
.
Det ska bli spännande och se om Jimmy lyckats få igång värmaren. Det har tagit fyra månader. Lycka till Jimmy;-)
.
.
Som ni ser så står min käre granne Svante och stryker sina skjortor i solen. Glad är han också! Mycket underhållande;-)
.
.
Det här är bilder på grannens Gran Danois. Han heter Jack och är sju månader gammal och enormt stor, tycker jag. När jag satt i min lilla solstol kommer det lilla charmtrollet och försöker sätta sig i mitt knä. Hahaha...det var länge sedan jag skrattade så gott. Två bjässar i en solstol...hahaha
.
.
Här ligger Jack och kikar på mig genom häcken. Han har fått order om att inte lämna sin gård och han vill så gärna komma över till mig och gosa.

Foto // 7 kommentarer




Marie - Fotograferande hundtoka

Du är inte oblyg att fota grannarna du =D, härligt. Charmigt att stå och stryka ute. ja undrar vad man hade för temp då man solade förrut =D



Min lugg vill inte alls som mig hellr just nu =D

2011-04-25 18:08:15 http://myflowergirl.blogg.se/
Maria-Thérèse

ÅÅÅÅÅÅÅÅ vilken härlig sista bild!

Vad tusan är en värmare och varför har inte jag en sådan det halvår det är vinter? :D

Ja tack, påsken var jättefin!! 22 grader i skuggan, kokande på mammas altan.......

2011-04-25 20:49:57 http://blog.afiori.com
Marie - Fotograferande hundtoka

Älskar korten på hunden, den sista bilden är konst =D



tack för kramen den togs emot mer än gärna =D



KRAAAMAR



2011-04-26 00:21:17 http://myflowergirl.blogg.se/
Anna

Åh, tänk om jag hade såna snygga grannar haha...Du är tuff du som fotar halvnakna grannar....Sista bilden på vovven är väldigt annorlunda och intressant, så snyggt vart det med bokeh i förgrunden. Kramis

2011-04-26 20:47:44 http://[email protected]
Lissen

Vill gärna se din nya frisyr :-)

2011-04-26 22:17:16 http://lissento.blogg.se/
catja

På tal om snygga karlar så verkar du ha turen att ha en på varje sida om dig. Säker på att du verkligen vill flytta? :D

2011-04-27 13:03:53 http://bjermo.se
Junitjej

En sådan fin hund! Min hund, som är 69 cm i mankhöjd, har jag alltid upplevt som stor. Men en dag fick han hälsa på en Grand Danois och då var han helt plötsligt liten. Strax därefter fick min vovve hälsa på en chihuaua och då var han genast stor igen.

2011-05-02 06:39:07 http://junitjejen.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!