En trevlig kväll i god vänners sällskap

Publicerat 2011-08-10 19:50:49
Usch vilket trist väder det har varit de senaste dagarna. Det regnar och blåser kall. Under eftermiddagen har jag tagit tåget till Stockholm för att hantera en akut situation. Jag är incheckad på hotell Adlon och ligger på sängen och vilar. Det blir inte några större utsvävningar ikväll utan det är bara att ladda inför morgondagen.
.
Igår kom några av mina tjejkompisar hem till mig på middag. Vi hade trevligt tillsammans, vi åt en god middag och drack ett gott vin. Det var trevligt att få träffas och berätta för varandra om allt som hänt under sommaren. Jag glömde bort att plåta under kvällen därför kan jag bara visa bilder från förberedelserna.
...
...
Kvällens meny:
Ugnsstekt lax med ugnsrostad potatis
Sallad
Hembakat bröd/Västerbottensost
Vitt vin
Fruktpaj
...
Efterrätten på den högra bilden bjöd Pia på och den innehåller massor av färsk frukt och vaniljsås. Fräscht och gott.
...
...
Kerstin bidrog med en härlig potatisrätt. Det är kokt potatis med skal. Hon plattade försiktigt till potatisen på en ugnsplåt. Därefter ringlade hon olja och strödde flicksalt över potatisen. Plåten placerade högt upp i ugnen och gräddades under 20 minuter 225 C. Sedan vände hon potatisen på plåten, olja och salt och sedan in i ugnen igen. Den här gången lite längre ner i ugnen under 15 minuter. Potatisen smakade gudomligt! Det är värt ett försök!

Vänskap // 5 kommentarer




Marie

ja, fyyy vad kallt det är, burr. Ohh en trevlig kväll igen med trevligt sällskap ser jag =D



kramar, härliga inbjudande bilder

2011-08-10 21:13:06 http://myflowergirl.blogg.se/
Annelie

Tack snälla snälla för dina ord om mina bilder på Ulriksdal!

Hoppas den akuta grejen löser sig på bästa sätt!

Och de där potatisen, det MÅSTE jag bara prova. Jag äter ju upp skalen på bakad potatis, supergott.....

Fast inte ute, då stirrar de så konstigt på mig. ;)

2011-08-11 07:24:35 http://esseus.se
Peters bildmagi

Tack snälla för din fina kommentar. Hoppas att det löser sig i Stockholm.

Ha det så gott

2011-08-11 07:48:40 http://petersbildmagi.blogg.se/
catja

Smart det där potatisgrejset., Ska testas. :) Här har de första höstlöven börjat falla. :/ Samtidigt rätt skönt med lite svalare väder. Jag gillar hösten så det är ok för mig så länge det inte regnar från morgon till kväll. Tycker mig känna igen de där svarta stolarna i ditt vardagsrum. Har du själv målat om gruppen eller den finns att köpa i svart version? Gillade det!



kram

2011-08-11 09:59:11 http://bjermo.se
Marika

Åhh dom där potatisarna lät riktigt gott. Det ska jag testa nästa helg:)

2011-08-14 18:54:12 http://marika79.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!