En ny upplevelse!

Publicerat 2011-07-12 16:16:32
Ibland blir jag riktigt överraskad över mig själv. Jag fick tillfälle att vara med en av mina grannar vid Rättviks travet. De har ansvar för travrestaurangen i Rättvik och Romme men igår var det Rättvikstravet som gällde. Jag har aldrig tidigare arbetat i ett restaurangkök eller i en pub varför det var riktigt spännande.
.
Under fyra timmar fick jag till uppdrag att hacka lök och göra sallad i mängder. NO PROBLEM...allt gick som en dans men må erkänna att jag kände mig lite trött i kroppen efter de där timmarna. Jag som till vardags är en riktigt kontorsrått...hahaha. Därefter fick jag ansvaret för att arbeta i puben. Oj, tänkte jag.....vad är det nu jag måste ha koll på. Vid ett trav har de fem matställen att organisera varför hade min ledsagare hade en del att göra. Jag fick en timme, för mig själv, för att förbereda mig och organisera upp puben. Jaha...tänkte jag....var börjar jag??
.
Hm....där står det kaffemuggar.....var finns kaffebryggaren......hur fungerar den.....YES, tryck på knappen. Sedan var det alkoholen.....vad finns och varför....YES, fick koll! Så där arbetade jag mig igenom hela puben. Ni ska veta att allt gick som en dans när travet körde igång och jag tror att allt handlade om att analyser och organisera upp sitt arbete OCH ATT HA KOLL! Där hade jag nytta av mina erfarenheter som centralbyråkrat i 38 år.
.
Jag var hemma kl 00.30 och mina fötter vara bara för ömma. Ett skönt bad och därefter hopp i sängen. Jag vaknade kl 10.00 i morse!

Blandat // 3 kommentarer




Marie

Ohh låter ju superduperkul, hade jag också gärna provat på, förstår att du är trötter =D

kramar

2011-07-12 18:48:46 http://myflowergirl.blogg.se/
Monika

Det lät riktigt kul! Alltid spännande att prova något nytt.

Jag tar bara en kort paus, jag lovar, hihi! Tack för din kommentar, den värmde! Kramar

2011-07-13 12:24:29 http://monnetankar.blogspot.com
Marie

Ja underbart =D, allt bra med dig, vill se mera kort drån din semster =D

2011-07-13 13:54:07 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!