Fotouppdrag

Publicerat 2011-07-12 16:02:10
Nu har jag genomfört mitt första fotouppdrag och det var riktigt spännande. Det var minst +25C utomhus och minst +35C inne i rosteriet där plåtningen skulle ske. Vi hade en del problem med ljussättningen för tekniken men till slut som fick jag de bilder jag var ute efter. Bilderna som jag levererade kommer jag inte att visa i det här inlägget men jag passade på att plåta lite andra bilder som ett minne från uppdraget.
.
.
Visst är det vackert med kaffets bruna varma färger. Anders som äger Kaffebönan har ett eget rosteri där han tar fram kaffe i mindre volymer, som tas fram utifrån beställarens smak och behov. Beställaren kan i samråd med Anders ta fram en smaksättning och därefter sker rostningen. Kaffe förpackas i mindre förpackning för att bibehålla aromen så länge som möjligt i kaffet. När man beställer sitt eget kaffe går det att få en etikett som är personligt utformad. Jag har planer på att beställa ett eget kaffe med namnet "Lenas fotokaffe". Häftigt, eller hur!
.
Kaffebönan har en större produkt där de samverkar med ett rosteri i Danmark och det kaffe säljs i butik och till företag.
.
.
Det finns en butik i anslutning till rosteriet där det går att köpa kaffe, kaffemaskiner och andra härliga tillbehör. Jag gillar verkligen miljön och den härliga doften som sipprar in i butiken från rosteriet. Mmmmmm.......
...

Foto // 2 kommentarer




Rocky

Mycket snyggt Lena! Jag som är sjuk och inte kunnat dricka kaffe på ett par dagar längtar verkligen ännu mer efter en kopp när jag ser dessa bilder! :)

2011-07-12 16:37:47
catja

Bra bilder du fick till. Bilden nere till vänster är den sämsta om du frågar mig. Alldeles för gult ljus i huvudet och det ser ut som att när han hänger på trappan trillar den emot honom vilket beror på att trappans pelare inte är rak. Kanske du kan räta upp den och ändra det gula ljuset. Har du fotat i RAW är det enkelt för dig. Mina kommentarer syftar endast till att det ska användas till reklam. Då får man vara lite petigare. ;) Översta bilden är toppenfin! Lycka till och toppenroligt för dig. Ska bli så skoj att få se om du fotar bussarna sedan.



2011-07-16 21:23:06 http://bjermo.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!