Turkiet 2011

Publicerat 2011-06-30 19:11:54
.
Det här är mitt första och tydligaste intryck av Turkiet första dagen. Jag tog min badväska och vandrade ner till stranden. Det hade många andra med mig också gjort. När jag redigerade den här bilden och tittade lite närmare på den så upplever jag den som ett tältläger....alla har allt sitt under parasollen.
.
.
Nästa möte är med den goda maten. Alla dofter och vackra färger. Den här rätten beställde jag på badstranden och den smakade underbart. Det var friterade ostrullar med färska grönsaker.
.
.
Turkarna har inte vintradition och det innebär att de inte har riktigt kontroll över hur ett vin ska hanteras. De ställer in det röda vinet i kylen och det vita fick stå framme. I det här fallet hade de lyckats.
.
Har man en riktigt, riktig tur så träffar man underbara människor som de här. De förgyllde verkligen min tillvaro. Kram på er!
...
.
De här vännerna gick heller inte av för hackor. Mr Göteborg dansade med en av magdansöserna och jag tror att han tyckte att det var ganska OK.
.
.
Hoppsan här dök även lilla jag upp......naturligtvis har jag försökt softa den här bilden lite extra. Kram Birgitta!
.
Lite tokigt kan det bli när man lånar en Turkisk peruk. Lite Smurfvarning!
...
.
Den här killen var en riktigt personlighet. Han att han kom från Azerbadjan och arbetade som kameraman vid kanal 4. Här på bilden dansar han Michel Jackson i grodfötter. Han var bara för underbar!
.
.
Den här vackra dukningen fick vi svenskar innan vår avresa. Det värmde verkligen!

Foto // 6 kommentarer




Maria-Thérèse

Åå! Hoppas du haft det super nice! Ska själv åka till en strand för ovanlighetens skull nästa vecka i Italien... innan jag åker till Rom och Paris och springer runt!

2011-06-30 22:44:09 http://blog.afiori.com
Annelie

Först och främst: Välkommen hem och tack för komplimangen!

Vilka superhärliga porträtt du tagit! Jag har alltid gillat turkisk mat, man undrar ju varför man inte varit där än.... måste bara åka dit nån gång!

2011-07-01 01:21:34 http://esseus.se
Johanna - Fotoblogg!

Åhh ser ut att ha varit en underbar resa! Det där blåa havet lockar mig verkligen! Känner värmen från sanden. :)



Hoppas du har fler fina, vackra, inspirerande bilder på lager! Hihi.



Kram kram!

2011-07-01 11:32:34 http://lionfish.blogg.se/
Barbro

Välkommen hem. Det är skönt att veta att Du är tillbaka. Det verkar som om Du haft en skön ledighet, välförtjänt.

På söndag far vi norröver. Vi ska upp till Gullön och hälsa på Birgit och Curt.

Kram från Barbro o Sture

2011-07-01 12:07:01
Marie

Välkommen hem du har varit saknad =D. Sååååå fina bilder och du beskriver så man känner känslan både i text och korten



Fin och brun du är

kramar

2011-07-01 13:49:48 http://myflowergirl.blogg.se/
Peters bildmagi

Härliga bilder du bjuder på från din resa.

Låter skönt med alla massagestunder du fick när du var i Turkiet.

En sån vecka skulle jag vilja ha :-)

2011-07-09 07:36:47 http://petersbildmagi.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!