När blir man vuxen!

Publicerat 2011-11-29 21:19:26
Jag förstår inte hur jag är funtad. När jag var ung var jag en riktig sprakfågel. Såg humor i det mesta jag stötte på men den avtog när jag gick in i vuxenåldern.....MEN kära vänner, I´M BACK! Det känns så fantastiskt underbart att bara få vara i nuet. Jag får mig ett rejält gapskratt varje dag trots att jag är en "super byråkrat".
.
Igår satt jag i fem telefonmöten. Medan jag väntade in det andra mötet hann jag tömma en av kartongerna som blivit orörda efter den senaste flytten. Där hittade jag minnen från svunna tider. En kravellhjälm boxarhandskar och en batong. Under mötet satt jag och tittade på prylarna och fick ett infall. När mötet skulle avslutas slog jag på webkameran och frågade mina kollegor: SER NI MIG! Där satt jag med kravallhjälmen, boxarhandskar på händerna och batongen i ena handen. Jag fällde kommentaren: GUNNAR, NU ÄR JAG REDO FÖR NYA UPPDRAG!.....hahahaha.....Det blev uppskattad. Må erkänna att jag hade lite Ågren i morsen och ångrade tilltaget. Jag är ju ändå 56 år gammal och borde veta bättre. Gjort är gjort.
.
Ikväll har jag ätit middag tillsammans med mina målarkompisar. Det är så mysigt att träffas utanför målarstudion därför vi är allt för introverta och tråkiga när vi träffas men i en annan miljö kommer allt och det känns förlösande. Tyvärr tog batteriet slut i min kamera när jag skulle konvertera över bilderna till datorn men jag får återkomma imorgon. Jag måste få berätta en av, Britta 71 år, historier. Hon är så underbar och levande och jag vill gärna bli som henne när jag kommer i den åldern.
.
God natt och vi hörs vidare imorgon!
Kram
PS. Ni ska veta att jag är ruggigt seriös minst 40 timmar varje vecka ;))) DS

Blandat // 4 kommentarer




Annso

Helt rätt, det du gjorde. Fler borde göra så :))

2011-11-30 06:41:30 http://kingwood.blogg.se/
Monika

Det är väl underbart när folk vågar bjuda på sig själva som du gjorde igår! Tror inte du behöver känna ånger över det! På sommarpratarna igår sa Margareta strömstedt att en rysk docka beskriver vår mognad bäst; ytterst är det äldsta lite slitna skalet, men inuti har vi oss själva som barn i olika åldrar och man blir nog aldrig riktigt vuxen, vilket är tur! :-)

2011-11-30 11:12:02 http://Monnetankar.blogspot.com
Marie

Ohh du är ju för rar, det hade jag gärna velat se =D



oh tackar, ja det är supertrevligt =D

2011-11-30 19:43:35 http://myflowergirl.blogg.se/
Åke

Blir man vuxen över huvud taget? :)

2011-12-17 09:21:50 http://www.nacka144.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!