Sköna söndag!

Publicerat 2011-11-20 11:23:21
Idag regnar det och det är kallt i luften. En bra dag för att vara inne och bara ta hand om sig själv. Den här helgen har jag haft besök av min son Pelle och hans fantastiskt söta flickvän och vi har haft ett födelsedagsfirande med paket och god mat. Jag fick en fantastisk smakupplevelse vid ett kärleksmöte med en "Smörwhiskysås" .... mmmmm. Den måste ni bara prova.
...
2 vitlöksklyftor
1 1/2 msk tomatpuré
2 msk Sweet Chili
1 1/2 msk kalvfond
2 msk balsamvinäger
50 g smör
2 msk färsk basilika
2 msk Whisky
1 1/2 msk vatten
...
1. Finhacka vitlöken och bryn i stekpannan.
2. Blanda vitlök, tomatpuré, Sweetchilli, Kalvfond och vatten i en panna och låt koka ihop under ca en timme.
3. Innan serveringen, blanda i smör, färsk basilika och Whisky.
Hepp, en fantastisk god sås till en köttbit!
...
Veckan har varit kaotisk. Jobb, jobb och åter igen jobb. När jag skulle hem efter jobbet en av dagarna tog jag en promenad för att få lite frisk luft och en möjlighet att rensa hjärnan. Naturligtvis ringde telefonen och jag blev upptagen av ett långt samtal. Den väg jag brukar ta hade blockerats pga ett vägbygge varför jag fick styra om min rutt. Jag gick och gick och helt plötsligt insåg jag att jag gått vilse och hamnade på ruta ett. Herre gud, att gå vilse i Borlänge... Hahahaha.....Antingen börjar jag bli gammal eller så är det alldeles för mycket som snurrar i mitt lilla ägg. Lite roligt tyckte jag ändå att det var.
.
Just nu sitter jag i soffan och snurrar runt lite på internet och jag kommer att prioritera mig själv idag. Det finns både det ena och det andra att ta tag i ;))))).

Blandat // 4 kommentarer




Marie

Men så har jag också gjort, har också gått vilse och irrat bort mig, man blir lite ställd.



vad roligt att du haft besök av sonen =D

2011-11-20 12:56:10 http://myflowergirl.blogg.se/
Peters bildmagi

Låter som en underbart god sås...måste testas

2011-11-21 09:40:31 http://petersbildmagi.blogg.se/
Marie

Det där receptet ska jag minsann testa



Visst var det fiiina smycken =D

2011-11-21 20:42:45 http://myflowergirl.blogg.se/
Annelie Esséus

Det är nog bara för mycket som snurrar i skallen nu tror jag. Åldern? Näe VET du vad! Unga flickan? ;)

Och tack för din fina kommentar på mitt Fototriss, jag har inte orkat kommentera förrän idag, har legat magsjuk, vidrigt!

Den där såsen måste man ju testa förstår jag. Men är tacksam att jag inte läste receptet i helgen, bara TANKEN på maten fick mig att spy. Och den kryddiga såsen hade nog överväldigat mig mig, hahahahaha!

2011-11-22 09:14:29 http://esseus.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!