Minnen från min resa!

Publicerat 2011-10-04 23:50:21
Det som gav mig ett starkt intryck var när flygplanet gick in för landning i Istanbul. Det var natt och planet gick ner för inflygning mot Istanbul flygplats. Vi kunde se hur ljuset från stadens lampor började avteckna sig i fjärran. Vi flög efter en kustremsa och staden tog aldrig slut. Jag glömde helt bor att ta en bild därför att jag blev så faccinerad. Det har hänt ett antal gånger att flygit över stora städer men denna tog aldrig slut. Vi flög och flög och jag gapade ännu mer. Ni ska veta att stöder är enorm. Det är många som varit just i Istanbul som säger att den är fantastisk. Nästa gång jag reser till Turkiet ska jag stanna några dygn i Istanbul för att utforska dess inre och försöka vara beredd med kameran. Istanbul kallas för porten mot Asien.
.
Ett annat stark intryck från resan var all musik jag möttes av. Många hade nog tyckt att den var störande eller intetsägande men jag bara njöt. Musik är heltande för mig och det var första gången på många år som jag blev riktigt lycklig av att lyssna till alla ljuden. Det handlar inte om den Turkiska musiken utan alla annan.
Jag har fått en härlig solbränna och jag känner mig riktigt stark och utvilad. Jag tror att den här resan kommer att göra att jag klarar november/december månader lättare. Det var syftet med resan.
.
Jag kommer den här gången att göra en tolkning av mina timmar på badstranden på ett nytt sätt och jag hoppas ni kommer att gilla det.
.
Det här några av mina sämsta bilder som jag tyckte var ointressanta i färg. Kompositionerna är heller inte de rätta men sättet att fotografera påminner mig om de foton som mina föräldrar tog under 60-talet.

Foto // 4 kommentarer




Annelie Esséus

Inget som helst fel på dom här bilderna tycker jag!

Gillar speciellt tjejen med håret, ser så avslappnat, varm och skönt ut!

2011-10-05 20:14:57 http://esseus.se
Monika

Gud vad härligt att ha fått den där energin av solen och miljön! Tycker dina bilder är fina och ser fram emot att se fler! :-) Vad kul att du fått förfrågan om en utställning! Hur gick det senast? Ha det gott! Kram

2011-10-05 20:58:15 http://monnetankar.blogspot.com
Marie

Ohh vilka härliga känslor i korten, ska läsa det du skrivit imorrn, kl är sena timmen nu, dags att sussa hehe

kramar

2011-10-06 01:09:51 http://myflowergirl.blogg.se/
LissenTo

Du har rätt, det är lite 60-tals känsla i bilderna.

Och valet av sv, passar till bilderna.



2011-10-06 22:38:14 http://lissento.blogg.



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!