En kopp te!

Publicerat 2012-02-08 18:08:53
...
I Turkiet dricker man te i små glas. Min mamma sa alltid att kaffekoppens utformning påverkar smaken på kaffet. Hmm....jag har funderat en del över det påståendet och det stämmer faktiskt. Detsamma gäller att dricka te ur ett litet glas. Mängden blir lagom, man får en bild över dryckens styrka och den är vacker att se på.
.
Jag har arbetat hemma i Borlänge idag och i morgon bär det av till Gävle. Efter mötet stiger jag på tåget mot Kiruna för att hälsa på en kär vän. Det ska bli så härligt att få besöka Kiruna när det är vinter för jag tror att orten kommer mer till sin rätt när det är vitt, vitt och åter igen vitt. Min käre vän har, vad det verkar, gjort ett fullspäckat program och jag funderar hur jag ska få med mig allt som krävs i min resväska. Det borde räcka med en fleecetröja, kängor och en varm jacka, VAD TROR NI?

Blandat // 2 kommentarer




annsoo

Vilket tåg tar du till gävle? för jag åker nämligen med det tåget till jobbet, på morgonkvisten. :)

2012-02-08 18:59:32 http://kiingwood.blogg.se/
Åke

Njae... några fler varma klädplagg behövs säkert, där är det vinter på riktigt ;) Mössa, vantar och fulladdat batteri för plåtarna... Men en Norrlänska backar inte för lite snö :) Trevlig resa och glöm inte vinka när du passerar "två tallar" komunen :)

2012-02-09 07:47:12 http://www.nacka144.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!