Finkultur!

Publicerat 2012-02-03 18:48:26
Igår fick jag ett samtal från grannen som frågade om jag ville följa med på "Borlänge revyn". De hade fått en biljett över och den prioriterade för mig. Det var en riktigt trevlig tillställning i äkta buskisstuk. Hela föreställningen gick på Borlängedialekt och ni ska veta att den är väldigt speciell.
.
Scenen på bilden nedan driver man med kungahuset. Två riktiga royalistkäringar och de hade en hel del att "tjåla om"!
...
Under pausen hade vi möjlighet att köpa kaffe med kaka. Det inovativa i det inslaget var att på varje bord hade de dukat upp med kaffe/kaffebröd och placerat en hatt mitt på bordet. Syftet var att den som tog för sig av fikat, på eget ansvar, lägger pengar i hatten. Jag gillar verkligen det förtroende de lämnade oss i publiken och jag är ganska säker på att alla gjorde rätt för sig.
.

Blandat // 1 kommentarer




Annelie Esséus

Härligt, är man bara på rätt humör kan buskis vara hur kul som helst, och hur larvigt som helst också om man är på ett annat humör.

Trevligt med hatten!

2012-02-04 08:38:53 http://esseus.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!