Nu är den slut!

Publicerat 2012-07-22 18:37:29
Imorgon börjar vardagen igen efter fyra veckors semester. Det som känts trist är att vädret inte varit det bästa men vad gör man. Det är bara att gilla läget. Trots det tycker jag att jag har haft en bra semester och jag har verkligen fått tillfälle att koppla av. Allt började med att jag tillbringade midsommaren tillsammans med mycket goda vänner. Därefter har jag träffat min bror och haft en konstutställning i Tällberg tillsammans med några målarvänner. Det som uteblivit är den årliga trädgårdsfesten som har en koppling till det fina vädret men det är inte för sent ännu. Vi hoppas på många fina dagar under augusti. Jag hade planer på att hälsa på min släkt i Sundsvall men det har inte funnits tid och ork för det. Ska försöka ta mig tid under september.
.
Under de första veckorna hade jag en fruktansvärd huvudverk efter smällen när jag stöp som en fura. Jag blev beordrad av min läkare att ta det lugnt och det har jag försökt att göra och huvudvärken har gett med sig. Enligt honom har jag råkat ut för en lättare hjärnskakning och huvudvärken kan hålla i sig upp till ett halvår men jag hoppas att den har givit med sig för gott.
.
Jag har också haft mitt hus ute till försäljning sedan midsommar och det har tagit en del tid att hålla efter och rensa bort all bråte som jag samlat på mig genom åren. Det har blivit några vändor till tippen och det känns riktigt bra. Det arbetet har medfört att jag ägnat massor av tid till att gå igenom alla fotografier som jag samlat på mig genom åren och samlat dem i tre album. Två till mina söner och ett där jag samlat gamla fotografier från mitt föräldrahem och andra bilder som jag glömt på. Det var några tårar som föll men enbart av glada och goda minnen.
.
Vidare har jag dragit på mig några kilon under semestern så nu är det bara att svälta mig några kilogram för att komma i vardagsstassen. Pust...
.
PS. ingen köpare på huset ännu DS.

Blandat // 5 kommentarer




H A I D I S B L O G . S E ▲

SVAR: ihih jaa de är asskönt med lite motion :D

2012-07-22 19:55:42 http://haidisblog.se
JUNITJEJ

Synd att semestern är slut!



Svar: Kul att du hittade tillbaka till mig!! Hur tolkade du mitt val?

2012-07-22 20:16:52 http://junitjejen.se
Maria-Thérèse

Ja, jag fattar inte vart sommaren tog vägen :'(

Så himla ledsen att det redan är slut på midsommarblommorna som ändå lyckades ta sig upp - men hallå, 9-11 grader och regn? Va, va, va? Vad är detta? Ny istid eller? :( Tur jag åkte till Italien åtminstone 8 dagar, kom tillbaka i onsdags - verkligen rätt vecka att åka bort.

2012-07-22 21:12:46 http://blog.afiori.com
Annelie Esseus

Huset kommer säkert att bli sålt, ibland tar det lite tid bara! Kanske folk inte är lika mycket på bettet så här på sommaren vad det gäller sånt?

Det låter som om du haft en fin semester i alla fall, och som du säger, än har vi augusti! Jag hoppas mycket på den!

2012-07-23 08:34:16 http://esseus.se
Marie

Tråkigt att det ingen köpare är på ditt fiiina hus, samt tråkigt att du började semestern med huvudvärk. Ja det har ju ingen sommar varit ännu, så detta är ju knäppt



Kraaaaamar till mammsen

2012-07-23 11:46:40 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!