Herre gud min skapare.....

Publicerat 2012-06-18 19:35:24
....hur klumplig kan man bli? I morse laddade jag min plattång i eluttaget i hallen och hände, snyggt och prydligt, plattången på en krok i badrummet. Effektiv som jag alltid är så tänkte jag att jag skulle göra lite annat under tiden den värmdes upp. Tjosan...vad hände! jag snubblade på sladden och föll pladask rakt ut i hallen och mitt ansikte landade i en zinkhink innehållande stora stenar och en björkstam. J....ar vad ont det gjorde. Jag kände att blodvite uppstått och smärtan var outhärdlig. Jag blev alldeles blöt på hela kroppen av smärtan. Jag tog mig till soffan för att återhämta mig.
.
När jag tittade mig i spegeln var min ögonvita helt rödsprängd och jag hade två blodiga jack vid ögonbrynet och ett i den yttre ögonvrån. Min dåliga syn kunde inte avgöra om jacken var djupa varför jag tog mig till min kära granne Pia. HERRE GUD....vad har du gjort, skrek hon! Bryd dig inte i det svarade jag utan titta istället på skadan och bedöm om jag behöver uppsöka en läkare.
.
Det första jag tänkte på var att jag måste ta mig till jobbet för att hämta min dator. Jag hade tre möten inbokade under förmiddagen och tre på eftermiddagen. VISST AGERAR MAN MÄRKLIGT i en sådan där situation. Sagt och gjort, jag hämtade datorn.
.
Smärtan stillade sig och jag kunde konstatera att jacken var ytliga och det var bara att köra på. Däremot ser jag bedrövlig ut. Tre blodiga jack, ögongloben svullen och hela ögat har en blå/lila/grön/turkos ton.
.
Nästa pilsner är vilket förhållningssätt jag ska till mitt färgstarka uttryck under midsommar. Om jag går med solglasögon på mig dygnet runt tror min omgivning att jag är påtänd. Utan glasögon tror de att jag åkt på spö! Vojne, vojne
.
Jag kan bara konstatera att jag är bra KLUMPIG!

Blandat // 6 kommentarer




Louise Alexandersson fotografier

jösses ajajajajaaaaaajjjjjj



tur det inte gick värre

2012-06-18 21:01:00 http://www.louisealexandersson.se
Marie

Ohh ajajajaaaja, =(



Men jag är också klumpig ibland, så det är lätt hänt, Krya på sig

kramar

2012-06-18 23:35:23 http://myflowergirl.blogg.se/
Åke

Men ajj så otäckt! Detta hade kunnat slutat betydligt värre... Sånt här ger sig inte män på, vi kan bara en sak i taget ;) Det enda jag klarar är att åka buss och tugga tugummi samtidigt :) Krya på dig!

2012-06-19 07:24:00 http://www.nacka144.se
Johanna - Fotoblogg

Aj aj! Stackars dig! Ja varför är man så klumpig? Tusen saker i huvudet på en och samma gång dessutom. :)

2012-06-19 10:05:32 http://lionfish.blogg.se/
Annelie

Tack Lena för kommentaren. Hur är det med dig idag? Inga nya skador hoppas jag!? Men risken är väl som störst nu när du kanske inte ser ordentligt......

Du får skaffa en blindkäpp! ;)

2012-06-19 12:54:29 http://esseus.se
catja

Men jesus Amanda kvinna! Kunde gått än mer illa.

Var rädd om dig! Glad Midsommar så hörs vi!



kram

2012-06-22 10:42:23 http://bjermo.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!