Motivet finns närmare än vad du tror!

Publicerat 2012-06-04 20:52:55
Fy vilken bitande kyla vi drabbats av och jag bara längtar efter sol och värme. Vi får verkligen hoppas på att vi får en ljuvlig midsommar. Den kommer jag att fira tillsammans med goda vänner på Åland och det ser jag verkligen fram emot.
.
I förra veckan när jag jobbade på kontoret i Malmö hittade jag det här ansiktet. Vi sammanstrålade genom att han bar på en kamera och det fångade mitt intresse. Dialogen kom snabbt igång och han har lärt mig en del om fotografering och det är jag tacksam för. Jag frågade om jag fick ta några bilder och förutsättningen var att han fick ta del av mina bilder och att vi skulle utmana varandra i bildbehandling. Det är inte enkelt att hitta den rätta miljön i ett kontorshus men skam den som ger sig. Jag placerade honom i hissen. Under plåtningen åkte vi upp och ner och fick även sällskap av hissresenärer men det funkade ändå.
.
Jag har börjat enkelt med att konveretar bilden till svart/vitt. Det kommer fler!
...

Foto // 2 kommentarer




annelie esseus

Vad kul! Tänk att träffa på nån sådär bara, som delar samma intresse och som dessutom kan bjuda på sig själv. Förstår att du la märke till honom, han har verkligen ett ansikte som drar blickarna till sig, karismatisk! Det ska bli kul att se de andra bilderna!

2012-06-05 03:56:08 http://esseus.se
Maria-Thérèse

Kul och modigt! Bravo!!

2012-06-05 21:49:39 http://blog.afiori.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!