Äntligen fredag!

Publicerat 2012-03-02 18:19:03
Nu är det fredag och jag har under eftermiddag förberett helgen. Imorgon kommer min systers grabbar på besök och det ska blir supermysigt. Eftersom jag ägnar ganska många timmar åt att titta på matlagningsprogram på TV så kommer jag att testa några recept från veckans "Halv åtta hos mig". Jag avslöjar inte vilka det kommer att bli men en av produkterna är "blåmusslor". Remember folks......jag har absolut inget intresse för matlagning men jag vet att jag kan. Det jag gör blir bra men mat är för mig ett sätt att överleva. Däremot är jag en super, super duktig och tacksam gäst. Jag älskar att bli bjuden på mat. Så är det!
...

...
Något som ligger mig varmt om hjärtat är begreppet "HUMAN". Jag har sett så mycket elände i mina dagar och kanske borde ha blivit avtrubbad men för mig är mänskliga rättigheter en hjärtefråga och jag tror på rättvisa och godhet. Det är inte lätt alla dagar men jag kämpar och kämpar. Varje dag försöker jag att göra sex goda ting och det kan handla om att jag säger något trevligt till kassörska på ICA eller vad som helst. Att få in en sådan vana har bidragit till att jag,mer och mer, tänker positivt i det mesta jag gör.
.
Bokstäverna ovan hittade jag på Panduro. Jag stod där och kände på alla bokstäver och funderad över vad som kändes viktigt för mig. Kärlek. love är uteslutet men det var HUMAN som dominerade min tanke. De har legat i påsen i nära tre veckor men igår hamnade de på tvättmaskinen. Ni ska veta att det känns riktgt bra att komma in i badrummet och se dem. NICE!
.
Tittar man närmare på bilden så kan det verka lite rörigt. Jag har ett kakfat med massor av "bra att ha saker" på "NICE", en liten bit av en målning "NICE", en hemmamålad ljusstake "NICE".......rörigt men jag mår bra av alla detaljer.
.
Trevlig helg alla vänner!

Blandat // 3 kommentarer




Marie

Ohh det var ju tokläckert med de bokstäverna och vilken energiboost så då du tittar på dem. vad roligt med besök så moster får rå om dem lite, samt vad kul att testa recept därifrån



ha en toppenkväll mammis

kramar

2012-03-02 18:41:29 http://myflowergirl.blogg.se/
Marie

Hehe kan jag lova dig att han vill minsann =D. Han ligger och tuggar på sitt favvisben här nedanför mig nu =D

2012-03-02 19:25:52 http://myflowergirl.blogg.se/
Marie

Absolut ska du det och absolut en brun labbe också =D

2012-03-02 20:07:36 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!