Hej och hå.....

Publicerat 2012-11-05 18:58:38
Att flytta till en ny stad kan skapa förvirring och det är inte alltid lätt att hitta rätt. Jag satte mig i bilen för att åka till IKEA och bestämde mig för att köra via GPS:en i min mobil. Det gick smidigt. Damen i telefonen talade högt och tydligt och det var bara att hänga med. När jag kom fram säger damen:
 
- Du har objektet till vänster om dig!
 
- Nähä sa jag hög till mig själv. Inte IKEA utan XXXL. 
 
IKEA flyttade sitt varuhus för tre år sedan och leveratören för GPS informationen har inte uppdaterat grundinformationen. Jag tror att jag ska skicka ett litet mail och påminna dem...hahaha.
 
Idag har jag vandrat runt i centrum för att hitta en optiker. Det är nämligen så att jag trampade på mina nya glasögon (10900:-) inatt när jag skulle på toan. Mina glasögon är fiffiga för de har inga bågar utan endast skalmar. Efter fottrycket stod skalmarna åt alla håll. Som tur var så gick de inte sönder. Naturligtvis bestämde jag mig för att gå på känn, och som vanligt hittade jag inte. Efter 45 minuter kom jag rätt trots att jag passerat optikern vid två tillfällen. Pust....
 
Jag tröstar mig med att jag inte hade några glasögon....hahaha
 

Blandat // 1 kommentarer




Marie en Småländsk Dalkulla

Haha ja inte alltid man kan förlita sig helt gpsn kan ta lite luddiga iniativ, när vi var i sthlm en gång så vart det helt koko, skratt

Fin bild
kramar

2012-11-05 19:59:39 http://myflowergirl.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!