Så här tidig....

Publicerat 2012-11-14 20:00:00
.
....har jag aldrig tidigare bakat saffransbröd. Känner mig både stolt och mallig! När barnen var små, av någon anledning, så hade jag alltid 7 kaksorter i frysen. Det fanns alltid kaffebröd och det var vanligt att det fanns kaffebröd till kaffet när någon kom på besök.
 
Mitt sällskap var min nya sambo, limefärgad Kitchenaid
 
 
Hepp, vackert eller hur!
 
 
 
Jag vill skänka alla mina läsare ett favoritrecept på en smaskig kaka!
 
Testa den!!!!!
 
 
 

Lättfrusen Chokladkaka

 

200 gr Blockchoklad

200 gr smör

4 ägg

2 dl socker

2  ½ dl mjöl

2 tsk bakpulver

 

Smält samman smör och choklad.

Vispa ägg och socker i 8 minuter.  Tillsätt smör / chokladblandningen.

Därefter blandas mjöl och bakpulver. Vänd ner mjölblandningen i smeten.

Grädda i 200 grader i 12 minuter.

Låt den svalna  och ställ i frysen.

 

Ta den ur frysen en liten stund innan det är dax!

 

Mums!

 

PS. ta inte kakan ur formen innan du sätter den i frysen. Ett tips DS.


Blandat // 3 kommentarer




Marie

Vilken härlig färgklick och så gott, mums

2012-11-14 21:59:07 http://myflowergirl.blogg.se
Tess

Mums, vad gott det ser ut! :) Kram

2012-11-19 08:07:02 http://tesswaltenburg.blogg.se
grannkärringen

Mums!!

2012-11-28 14:21:31



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!