Snart är det dax!

Publicerat 2012-10-09 19:59:00
Det har gått en tid sedn mitt senast inlägg. Mycket har hänt och jag vet inte var jag ska börja. Jag har bl.a. varit i Malmö och jobbat en hel del. Allt har handlat om att avslutat ett stort projekt som jag hållt på med det senaste trekvatsåret och det känns superskönt. Jag passade på att besöka Köpenhamn, by my selft. Jag satte mig på tåget och efter 30 minuter var jag i Köpenhamn och vädret var fantastiskt. Jag strosade rumt på Ströget och jag var definitivt inte ensam. Vidare hade jag inte min kamerautrustning med mig och det ångrade jag. Jag är ganska säker på att det kommer att bli fler tillfällen.
 
Jag har också gjort en resa till Sundsvall/Timrå där jag träffade några av mina gamla klasskamrater från mellanstadiet samt att jag passade på att träffa mina brorsor. Avståndet kommer att bli betydligt längre till Sundsvall nu när jag ska flytta varför det kändes riktigt bra att få göra just det här besöket. Ingen kamera med...pust... Vi åt surströmming och snackade gamla minnen. Det är otroligt förlösande att sitta där med gamla vänner och titta i gamla fotoalbum och minnas, minnas och åter igen minnas. Massor med värme, värme, värme.
 
Alla annan tid har gått åt till att packa alla mina saker i kartonger och jobba. Det är lite massor av pyssel och beslut om ska tas när jag ska flytta från ett radhus till en lägenhet på 61 kvadrat men det är samtidigt befriande att få rensa i allt onödigt som ligger överallt.
 
Det som återstår är att göra ett tandläkarbesök och serva bilen! YES....sedan bär det iväg.
 
Jag ska bättra mig med att ta lite fotografier och publicera dem som ett minne från mina sista veckor i Dalarna. 22 år har gått och nu är det en ny period i mitt liv som börjar....

Blandat // 8 kommentarer




Peters bildmagi

If you wan't.
I Will visit you...... :-)

2012-10-09 20:36:02 http://petersbildmagi.blogg.se
Marie

Spännande nu kan det bara bli bättre =D, härligt att det är så nära Köpenhamn också

Ser fram emot mer uppdateringar
kraam

2012-10-09 21:57:57 http://myflowergirl.blogg.se
Reidun

ååå va spännande Lena!! - ja var sak har sin tid och det är lika välgörande OCH spännande att minnas tillsammans med nära och kära som det är att blicka framåt mot det okända, för om framtiden vet vi ju inte så mycket! Det är ju härligt nära till kontinenten, det kommer att passa dig som handen i handsken den där flytten till Malmö - I´m sure about that!

2012-10-09 23:15:50 http://patraden.blogspot.se/
Annelie Esséus

Att åka till Köpenhamn utan kamera? Vafalls! Det går ju inte an!
Fast det blir ju såklart många turer dit nu när du bor så nära, och det var kanske skönt att inte ha NÅNTING annat att tänka på, inte behöva prestera nåt på några härliga timmar? Då var det ju värt det!
Har du börjat komma i ordning i din nya lya?

2012-10-12 14:42:23 http://esseus.se
Stefan J.

Tjena Lena! Det låter skitspännande och jag hoppas verkligen att du kommer att trivas där nere i det karga Skåne. ... och nära till "Den Gamle Bye" på andra sidan sundet. Inte illa! =0)

2012-10-13 19:47:29
Marie - Labradorägare & Fototoka

Tack så mycket fina du
kramar

2012-10-23 22:49:49 http://myflowergirl.blogg.se
Monika

Oj, lång flytt! Förstår att du har fullt upp! Jag är dålig på att läsa din blogg, men jag tänker på dig ofta. Hoppas min cybermormor får det kanon i Malmö! Kram

2012-10-25 21:09:32 http://Monnetankar.blogspot.com
Marie

Ohh härligt att du börjar komma iordning, du saknar inte Dalarna alls då ;)
kramar

2012-10-30 23:23:18



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!