Etik och moral

Publicerat 2013-02-26 12:37:00

När jag idag möttes av nedan rubrik i tidningen Metro kände jag en ilska och sorg. Jag har själv varit cancersjuk med läkarintyg som bekräftade mitt sjukdomstillstånd. Ändå fick jag stå i Försäkringskassans besökslucka och skriva under att jag var sjuk. Jag kom ihåg att jag blev ledsen och kränkt. Skulle det inte räcka med ett intyg.

För mig handlar det om etik och moral. Som polis fick vi alltid agera utifrån det utsattes situation och anpassa ageradet därefter. Borde inte Försäkringskassan arbeta utifrån det perspektivet.

Skäms Försäkringskassan!


// 1 kommentarer




Mirre

Ja, jag såg det på Nyheterna, det är ju verkligen inte klokt, fy skäms på dem

2013-02-26 20:28:12 http://myflowergirl.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!