Ännu en pjäs.....

Publicerat 2013-03-04 18:24:12
....till samlingen. Jag hittade den här porslinskameran på Åhléns. Kameran motsvarar ett fullstort orginal och den är utformad som en sparbössa.
 
 
Vädret har varit strålande idag och jag passade på att ta mig en sväng i solen. Det känns verkligen att våren är på gång och jag hoppas det håller i sig. Det som är sämst med våren är att solen avslöjar allt damm, damm, damm men det är bara att försöka göra någonting åt eländet.
 
Jag har följt nyhetssändningarna och reflekterat över hur många mord som begås av s.k. "vanliga människor". Att det förekommer våld i det kriminella kretsarna är välkänt men att män har fått benägenheten att kontrollera och straffa sina kvinnor har blivit mer vanligt. Den här gången är det en f.d. VD som tagit livet av sitt X. Det går inte enbart att skylla på den kultur som många av våra nysvenskar tagit med sig, utan beteendet finns även i de fina rummen. Vi alla måste vara uppmärksamma på detta och stötta varandra genom att våga före en dialog.
 
Nu ska jag snart parkera mig i soffan och titta på en Turkisk serie som heter "Lögnen". Den är riktigt bra och det var en tillfällighet att jag började följa den. Hade en tråkig kväll och gick in på svt.play och testade och fastnade. Så kan det bli ibland.
 
 
 

Blandat // 1 kommentarer




Marie

Ohh titta vilken fin =D

2013-03-04 21:45:41 http://myflowergirl.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!