Bada kallt

Publicerat 2013-10-19 18:47:48
Idag har jag varit till Ribersborgs kallbadhus och badat/bastat. Det kändes underbar efteråt men det kalla badet i höstkylan kändes mycket motvilligt. Jag tror att det tar några gånger innan man upplever det kalla badet som härligt. Kallbadhuset har anor och kommunen har bevarat det arkitektoriska uttrycket från begynnelsen och det gillar jag. De flesta badar naken och lokalerna är uppdelade i en herr och en damsida. Man kan tro att jag tillhör en av få tokiga havsbadare men det är helt fel. Under den tid jag besökte stället kryllade det av bad och bastusugna Malmöbor. Majoriteten var ungdomar och det tycket jag var kul. Nästa gång ska jag försöka gå dit lite senare för att få både mer plats och mer tid till eftertanke.
 
Bilderna känns nakna och det beror på det gråa vädret och att jag inte hade mage till att fotografer de tjejer/damer som besökt stället. Om jag tar mig dig en bättre tid så kan jag springa runt med min kamera och ta fantstiska bilder.
 
Ribersborgs kallbadhus
 
Badhytter med anor och en tallrik hamburgare som belöning
 
Usch vilka urusla bilder!
 
 

Blandat // 3 kommentarer




Marie

Så fint ställe och det är inte alls dålig bilder. Samt så härligt att bada, basta

2013-10-19 20:56:28 http://myflowergirl.blogg.se
bildmagi

Ser fantastiskt ut...och det är dina bilder som gör det :-)

2013-10-20 12:30:05 http://bildmagi.se
Åke

Lång ifrån usla! Mer spännande :) Stället lockar mer...

2013-12-01 22:32:18 http://www.nacka144.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!