ACoA

Publicerat 2009-12-31 07:13:22
Under vecka lyssnade jag på en intervju med Sanna Lundell, dotter till den kände författaren och rockmusikern Ulf Lundell. Sanna pratade om hur det är och har varit att vara ett barn till alkoholiserade föräldrar och hur det har påverkat henne. Hon berättade att hon fått ett stort stöd genom att i vuxen ålder gå med i ACoA.

Under mitt liv har jag kommit i kontakt med missbruk genom mitt arbete som polis, chef och vän. Att alkoholism är en sjukdom och att alla i sjukdomens närhet drabbas har varit mig bekant men att närstående drabbas av ett s.k. medberoende är något nytt för mig.
.
De senaste åren har jag själv haft personer nära mig som drabbats av ett medberoende och på nära håll fått se hur det har påverkat deras liv.
.
Jag vill genom det här inlägget skickar er alla som lider av ett medberoende, att ni finns i mina tankar och att det finns hjälp att få. Som jag nämnde i inledningen så finns det hjälp för vuxna barn till alkoholiserade föräldrar genom ACoA.
.
Mycket hjärta och kärlek från mig!
-
Gott Nytt År!
.
Här kommer lite fakta om ACoA:
ACoA - Adult Children of Alcoholics/Vuxna barn till alkoholister och från andra dysfunktionella familjer - är en sammanslutning av män och kvinnor med det gemensamt att vi vuxit upp i en omgivning med missbruk eller under andra störda förhållanden. ACoA är inte bundet till någon sekt, politiskt parti, eller institution, engagerar sig inte i några debatter och stödjer eller motverkar inte några kampanjer. Vi är självförsörjande genom egna frivilliga bidrag.

På våra möten har ingen rättighet eller auktoritet att tala om för någon annan vad han eller hon bör eller måste göra för att finna sin egen individuella väg till tillfrisknande. Som grund i vårt program för tillfrisknande använder vi De Tolv Stegen och De Tolv Traditionerna, och vårt motto: "att leva en dag i taget".

Vänskap // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!