Min första tavla

Publicerat 2009-12-12 11:19:13
För 2 år sedan ringde Anna-Kari till mig och bjöd hem mig för att måla i akryl. Jag hade hört talas om akryl men jag hade aldrig prova tekniken. För ett par år sedan tog hon ett sabbatsår från sin lärartjänst för att gå på konstskola i Falun.


När jag stod framför staffliet var jag helt blockerad. Hade ingen aning om hur jag skulle börja och hade naturligtvis en bild av vad jag ville skapa. Hon vägledde mig in i ett frigörande måleri där motivet inte var det bärande utan att det skulle födas ur ett kaos. Jag fick också lära mig att använda färger som jag inte var bekant med. Det var fantastisk och det tillfället var en början till det behov jag har av att få uttrycka mig i färg och form.
Vi började enkelt genom att måla på golvpapp! Allt för att få bort rädslan för att misslyckas samt att hon värnar om att återanvända material och tidigt lära mig att skapa från det enkla. En bra början för mig! Bilden här nedan är en av de första bilder jag skapat som färdigställde. Bilden är, som jag beskrev ovan, skapad ur ett kaos och landade i en nakenstudie.
---
---

Jag vill tacka dig Anna-Kari för att du finns och jag längtar efter att få träffa dig snart!

Jag älskar din förmåga att se och känna......

Konst // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!