ChokladZingo

Publicerat 2009-11-22 08:19:42
Finns Chokladzingo kvar som dryck? En vän till mig hade läst ett av mina inlägg där jag skrev lite om Trocadero och längtade efter just Chokladzingo.
---
---

Fakta:
En annan ny smak var choklad och denna smak infördes 1973. Detta var en kolsyrad läskedryck med chokladsmak. Chokladzingon var en genomskinligt brun läskedryck och lär enligt utsago inte ha varit särskilt omtyckt. Lena Nyman hade under 1970-talet en monolog som hette Stadslollan där chokladzingon dök upp i en revy av Hasse å Tage som hette Glaset i örat. Citat från denna revy: Och så klämde vi en avskedsbägare på renat och nya Zingo med chokladsmak. Chokladzingon blev inte långlivad och snart var det åter igen bara apelsinsmaken som existerade och chokladzingo slutade tillverka år 1977. Chokladzingon blev åter känd 1997 i barnprogrammet Kenny Starfighter, där en ond makt producerade chokladzingo som drivmedel till ett domedagsvapen.
---
-
Till er alla som vill ha tillbaka Choklaszingo tycker jag skall gå in i någon stödgrupp, som kämpar för dryckens återkomst. UPP TILL KAMP!
-




Blandat // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!