E . M . O

Publicerat 2009-11-05 20:26:21
Under vecka kom jag i dialog med ett antal kollegor om begreppet emo. Jag har tidigare hört talas om det men inte reflekterat när jag har vuxna barn. Dialogen gick ut på att emo kulturen kopplas ihop med ett destruktivt beteende hos de som gjort sitt val.
Jag blir alltid tveksam till generella bedömningar varför jag bestämde mig för att läsa på lite bättre.
Jag hittade nedan definition på nätet:
Emo (från engelska emotional hardcore) är en musikgenre som ursprungligen kom från hardcore- och punkscenen[1]. Under mitten av 1980-taletanvändes termen emo för att beskriva en subgenre till hardcore-punken som hade sina rötter i musikscenen i Washington D.C.. Under senare år har termen emocore, kort för "emotional hardcore", också använts för att beskriva emotionella framträdanden genomförda av band såsomEmbraceRites of SpringOne Last Wish och Fire Party.
Var ligger sanningen?
Tyck till!

Blandat // 2 kommentarer




Bella

Emo idag är ung person med en ''rockig, punkig'' klädstil. Tyvärr är emo något negatift. När man tex säger han eller hon är en Emo. jag vet inte varför det blivit så riktigt. Men många drar alla emo över samma kam och tror att alla skär sig för att som ''emo'' tycker man den smärtan är skön.. Det är så mycket snack om emo hit och dit.



Här i Göteborg finns till och med en EMO trappa där svaraklädda ungdomar alltid sitter.

2009-11-05 23:16:49 http://bellablogg.se
Lena

Tack Bella!



Jag hoppas kunna få till en dialog och få en acceptans för alla som vågar vara annorlunda.

2009-11-06 08:37:45



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!