Skyltsöndag

Publicerat 2009-11-29 15:59:58
När jag växte upp kände man alltid en spänning när det var dags att gå till centrum för att titta på skyltsöndagen. Alla i samhället var ute, butiker hade stängt och alla butiksfönster var skyltade. Alla fönster avtäcktes samma dag och spänningen fanns där. Jag kom speciellt ihåg de fönster som hade någon form av rörliga leksaker och speciellt ett fönster med ett elektriskt tåg som åkte runt på sitt spår. Jag har bara minnen av att det snöade.

Idag när vi gick ut till Borlänge centrum var det plusgrader och snöfritt! Det saknas något eller så har jag blivit för gammal för den här traditionen.

Skall visa några bilder från dagen

----
---
---
---
Min frisör Göran. Vi har alltid så kul när vi träffas!

Kram Göran!

---



En korvgubbe!

---



En älggubbe!

---



Det vanliga!!????

---


Inspiration // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!