Window Gallery

Publicerat 2009-11-19 18:07:28
Våren 2009 besökte jag ön Samos för en veckas semester. Som man alltid gör så går man på spaning i butiker i staden. Jag hamnade på ett galleri. Galleriet var mörkt och hade massor av tavlor som hängde på väggar och stod lutade mot väggarna. Jag möttes av konstnären Kominozoglou. En annorlunda man som påminde om komikern Marty Fellman. Han frågade mig vad jag gillade för typ av konst. Ja, kanske lite naket! Till saken hör att jag själv målar naket och är van vid motiven.
-
Han tog fram fem tavlor! Oj, oj vilka motiv. Det var det grövsta jag någonsin sett. Det var ställningar i alla vinklar! Jag märkte att jag tittade inte så mycket på motiven utan funderade på om han hade haft modeller. Och det hade han.
-
Jag har varit in på hans hemsida och av förståeliga skäl fanns inte de tavlorna på sidan som han visade mig men det finns annat att titta på.
-
Gå gärna in på hans hemsida www.kominozoglou-samos.gr . Titta särskilt under fliken "Galleri"
---
Mr Kominozoglou
---
---
---
Tyvärr klarade jag inte av att få bilderna större men jag hoppas att ni ändå har lite behållning av mitt inlägg.

Konst // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!