En tur runt Dalarna

Publicerat 2010-04-18 17:47:41
Idag har vi guidat våra gäster från Malmö runt Dalarna. Bilderna här nedan är tagna vid Rättviks långbrygga där ångbåtarna från förr hämtade upp resenärer. Bryggan är 600 meter lång för att komma förbi lågvattnennivån.
Det var kallt men det var ändå mysigt att få gå ut och titta ut över Siljan och Rättviks kyrka. Tyvärr slutade kameran att fungera precis här och det kändes tråkigt.
...
...
Foto: Jag
Canon EOS 450D
...
Vi åkte via Tällberg och därefter till Leksand där vi stannade till vid Siljans Café för att fika. Vi kände oss lite frusna och det kändes skönt att få komma in i värmen. Därefter stannade vi till vid Leksands Bröds fabrik i Leksand.
...
Snacka om Dalarna! Telefonkiosk i Tällberg!
Foto: Jag
Kamera: Min Iphone
...
Björn och Rocky på Café Siljan i Leksand!
...
Kul eller hur! De här halva änderna satt i taket på Siljans Café! VILL HA!
...
Björn och Rocky utanför Leksands bröd i Leksand!
Foto: Jan
Kamera: Min Iphone

Vänskap // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!