Pollenallergi och Buskåkers gästgiveri

Publicerat 2010-04-13 17:45:09
Jag har aldrig tidigare känt av pollen som i år. Hela jag har varit ur lag i dag och tillslut tog jag mig till Kronans Droghandel och köpte, för första gången i mitt liv, allergitabletter. Efter någon timme mådde jag betydligt bättre. Det är skönt att det finns hjälp att få.
.
På lunchen hämtade Mr Buddha mig och vi åkte till Buskåkers gästgiveri för en lunch. Jag åt stekt strömming med potatis och rårörda lingon. Det har alltid en rätt husmanskost på menyn och allt brukar smaka bra. Interiören är välkomnande och utbudet är väl tilltaget! Kan verkligen rekommendera er att åka dit om ni kommer till Borlänge.
...
...
På min arbetsplats har jag fått sällskap i mitt intresse för fotografering. Min kollega Per har köpt sig en Canon EOS 450D och vi ägnar våra fikaraster till att diskutera kamerainställningar och motiv. Jag gör vad jag kan för att få honom att intressera sig för att börja blogga och visa sina bilder för andra. Han kan det här med att fotografera samt att han är en väldigt rolig person. Den kombinationen tror jag skulle skapa intresse hos många läsare. Jag hoppas han nappar. Samtalet idag ledde till att köpt två fototidningar som jag ägnat eftermiddagen åt!
.
Jag skaffade min digitala kamera i november och har i stort sett, under den här vintern, fotograferat inomhus men nu har ljuset kommit och det är dags att nyttja naturens prakt och solens strålar i mitt fotoarbete. Jag gör vad jag kan för att ge er den känsla jag upplever i mina möten med både det ena eller det andra.
...
Massor med mönster blev det.....hahaha

Blandat // 1 kommentarer




Mirre

Ohh vad för alleritablett vart det? Mina hjälper lite bättre, men ej helt. jag kör med kestin de kan man ta 2 st så ska testa 2 imorrn får vi se =D.



vad roligt att prata foto med kollega, hihi foto och hund det blarar jag gärna 0m ;)



Guttig lunch du hade

Kram

2010-04-13 20:07:20 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!