The gang from Sundsvall was her

Publicerat 2010-08-13 15:10:01
Vi hade en mycket trevlig kväll igår. Vi grillade, drack vin och språkade till långt in på natten. Det var inte enkelt att komma ur sängen i morse men jag gjorde ett förmiddagspass på jobbet och tog kompensationsledigt på eftermiddagen. Behövligt!
Kvällens meny blev europabaserad. Vi åt grillad fransyska med spansk potatis och grekisk sallad till :-D.
.
Jag vill att ni ska testa den spanska potatisvarianten. Alla jag bjudit har verkligen uppskattat den. Gör så här:
  • Koka färskpotatis eller lägg rå, borstad färskpotatis på en bädd med grovsalt. Grädda potatisen 20 min 200 grader.
  • Blanda en pressad vitlöksklyfta, 1 tsk sambal oeleke och en tesked olja. Rör samman. Större mängd potatis, fördubbla ingredienserna.
  • När potatisen är färdiggräddad, ta den från bädden och vänd ner den i röran!
Ät och njut!
...
När det det var dags för att grilla öppnade sig himlen och det regnade och regnade. Jag fick assistera Mr Buddha med ett paraply och uppläggningsfat. Den andra bilden är när Mr Buddha hamnade rakt in i min "Oro.
...
Det här är Marie och Anders från Sundsvall. Anders var min kollega för 20 år sedan och vi möttes igen på ett flyg till Samos i våras.
...
Helgens rosenbukett!

Vänskap // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!