Blir man lycklig av att shoppa?

Publicerat 2010-12-29 14:48:25
Efter att ha tittat in i min garderob kände jag en aning panik! Det fanns ingenting som jag skulle kunna ta på sig till nyår, ingenting som fungerar till jobbet och jag kunde bara konstatera att det fanns ingenting av värde kvar i garderoben. OK, jag bestämde mig för att hitta ett par jeans och en blus till jobbet. Det finns en butik i Falun, Bonnes & Tales som ägs av Marie Rickfors. Känner ni igen namnet? Jo det är Marie som var gift med min stora idol från 80-talet, Mikael Rickfors och hon har själv varit fotomodell och skådespelare. Hon köper, i första hand, in sin kollektion från Danmark och det innebär att det är kläder som fungerar för oss svenska kvinnor som är lite längre. Hur gick det nu för mig? Allt ni ser här nedan fick jag för ca 2.000 kr. Jag visar kläderna på min provdocka men ni ska veta att de är ursnygga på!
...
Marie och jag hade jätteroligt när vi provade kläder. Hon plockade och jag provade. Allt var snyggt! TACK!
...
En hög med kläder!
...
Blus+linne från NoaNoa,300 kr + linne från Ofelia
...
Klänning (400kr) från Cream och underklänning (200 kr) från Repeat
...
...
En blus från Wild Roses (200 kr). Den är så läcker på! Det finns en dragsko i ryggen som håller blusen på plats och gör att den får en fin passform!
...
Tunika från Cream (250 kr) Underklänningen som sticker fram gör att hela tunikan får ett lyft.
...
...
Underklänning som finns under föregående plagg från Cream (200 kr)
...
Ytterligare en tunika från Cream med fina detaljer på ärmarna, 250 Kr. Även under den här enkla tunikan finns den fina underklänningen jag visade ovan!
...
En vardagsblus som är så ursnygg till mina slitna jeans och boats. Jag får känslan av att vara bohemisk i den. Den kommer från Cosiopeia, 200kr. Det finns även tights som inte finns med på bild.
...

Blandat // 4 kommentarer




Mirre- Foto & hundtoka

Ohh vad mycket snyggt du hittat, allt var toppenfint. Gillar den beigelila tunikaklänninen. Snyggt med batikblusen med



Tummen upp för alla inköp



tack för omtanken, det är jättejobbigt med öronvärk

kramar

2010-12-29 15:14:54 http://myflowergirl.blogg.se/
Anna

Shit, vad du har fyndat! Ja, viss, blir man lycklig av att shoppa, iaf jag. OK, jag hade för mig att du bodde i Siljan? Jag bor ju i Faluntrakten! Vad kul att vi är grannar haha...Nej, jag håller inga kurser ang porträttfotogr.men jag kanske kan ge dig några tips om jag vet vad du undrar över och vad är det du vill ha hjälp med? Jag kan kanske komma förbi, om du vill, så kan vi leka lite. Är ledig nu fram till den 9/01. Kramen

2010-12-29 15:38:18 http://[email protected]
Annelie

Ja, jag vet i alla fall att JAG skulle bli lycklig över att ha en sån butik att handla i! Jättefina kläder och vilka priser! Suveränt!

Och tack Lena för dina underbara ord! Nej jag jobbar inte som fotograf, jag är undersköterska på akuten på Danderyds sjukhus. MEN jag har precis startat eget, tänkte satsa p att ta potrträtt. Men jag går mycket löst ut, räknar inte med att komma igång förrän framåt sommaren. Jättespännande! Jag jobbar natten så jag har en hel del tid över till detta...

2010-12-29 15:54:15 http://dartanjang.blogspot.com
catja

1+3 blev mina favoriter. :)

Jädrans vilka fina priser. Var det på rea???

2010-12-30 02:57:16 http://bjermo.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!