- 14 C

Publicerat 2010-02-15 19:04:27
De senaste dagarna har det varit riktigt skönt på dagarna och jag har fått en känning av våren. Det har droppat från taken och snön har sakta sjunkit ihop. VAD JAG LÄNGTAR EFTER VÅREN.  Däremot har termometen idag visat -14 C och jag tycker att de börjar räcka med kylan.
Mina tankar backar tillbaka till 1987 när vi, under en längre period, hade låga temperaturer. Jag arbetade som polis och jag upplevde att kylan var besvärligt och emellanåt ganska tråkigt. Det var då jag bl.a. förfrös mina händer och som jag har känningar av än idag och det tråkiga var att det inte fanns så mycket att ta sig för därför att ingen människa var intresserad av att visa sig ute. HUVVA som vi säger i Norrland!
...
Dalälven 2010
Foto: Lena Rollmar Kårén Canon EOS 450D
...

Foto // 1 kommentarer




annso

Jättefin bild! : ))

2010-02-16 10:32:26 http://kiingwood.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!