När fan blir gammal blir han religiös!

Publicerat 2010-02-01 19:51:52
Under min resa hem från Stockholm fick jag tid att fundera över vad kärlek är och vad den egentligen betyder. Varför tanken dök upp berodde på ett citat som jag hittade i min almanacka.
---
Blommor är vilsamma att betrakta. De har varken känslor eller konflikter!
Sigmund Freud
-♥-
.
-♥-
Jag vill påstå att Freud har fel. En blomma behöver lika mycket omtanke, kärlek och näring, som kärleken mellan två människor. När man älskar så njuter man av att bara betrakta, känna dofter och att vi ibland även kan sticka oss på rosens vassa tagg. Den tillfälliga smärtan går snabbt över när man vet att den inte menade något illa.  En människa behöver lika mycket näring som en vacker ros.
---


Vänskap // 2 kommentarer




annso

nu är det dags att uppdatera! :)

2010-02-03 12:11:23 http://kiingwood.blogg.se/
JennyBeata

du vet väl om att om Freud hade levat idag hade han avfärdats som milt sinnesförvirrad och hans teorier som nonsens...

trots detta faktum är psykoterapin den mest populära terapiformen i Sverige...



2010-02-03 13:24:16



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!