Krönika - Idag är det första gången i ............

Publicerat 2010-01-02 16:51:06
........ vinter jag frusit om fötterna. Vädret har idag varit underbart och vi passade på att titta på Borlänge Bandy:s match mot UNIK. Jag tycker att det är något speciellt med Bandy!
.
När vi kom till arenan funderade vi över om det kostade någonting. Vi kände att det var viktigt att få ge något till föreningen när en sport som bandyn har det inte så fett numer. Jodå.... vi fick betala 40 kr/person som jag tycker är för billigt men men.....
.
Korvkiosken var öppen och den såg ut som den alltid har gjort och det kändes bra. Någon hade skapat en brasa i ett kärl som var placerat några meter från isen och några av oss samlades där när kylan bet i skinnet och fötterna började kännas kalla. Det kändes basic och häftigt!
.
När vi mötte bekanta så hälsade med vantarna på!? Annorlunda men rätt, så gör man på en bandymatch. Spelarna kom ut på isen, och jag reflekterade över att det, intill den låga sargen, låg 45 par skridskoskydd! Det såg mysigt ut och skydden fick ligga kvar orörda!
.
När Borlänge gjorde mål applåderade alla med vantar på, som man bara gör på bandy! Det fanns en liten läktare och där stod ca 40 st åskådare och alla kände alla utan att vi kände varandra. Mysigt!
.
Det finns två saker inom bandyn som fascinerar mig och det är spelarnas åkskicklighet och målvaktens händer.
●●●
Korv och värme!
Gemenskap och skidskoskydd!
---
Fart och fläkt!
---
Solen glittrar mot nyspolad is!
---
Livet är så jävla härligt!

●●●

Sport // 4 kommentarer




ANNSO

gud vilken söt bild på dig! :D

man riktig log när man såg den!

2010-01-02 17:28:59 http://kiingwood.blogg.se/
Jan-E

Visst är det en underbar sport - Kul att se Er på bandyn, hoppas ni kommer fler gånger!

ANNSO

sv; Ja, okej vad smart. kan man på så vis även få fler läsare! :) kram

2010-01-02 18:55:39 http://kiingwood.blogg.se/
Bella

Gud vilken härlig bild på dig, den var underbar och fyll med lycka. Jag är så glad för att du och pappa har det så bra tillsammans. Det är något som får mig att känna så obeskrivligt mycket värme och tryghet!

2010-01-02 19:20:15 http://bellablogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!