Nu har jag ägnat 4 timmar i köket åt.....

Publicerat 2010-01-25 20:34:51
....... att laga massor av mat. Det kändes riktigt skönt att få uppleva alla underbara dofter samt stoltheten av att tagit mig tid till att lagat bl.a. traditionell husmanskost. Att fotografera mat är inte lätt därför att maten kan lätt framstå som grotesk i vissa vinklar. Vad tycker ni!



Pannbiff!

Här har jag plockat bort ströbröd, mjölk och lök. Kör rakt av med massor av kryddor, massor av grädde och äggulor. Det går inte att misslyckas.

...



Lasagne!

Bas enligt grundrecept med inslag av det som fanns i kylskåpet och inslag av rester från sleven som legat i dillköttet! Allt går om man bara vill. Jag lade en kruka med basilika i maten för att lätta upp bilden!

...



Dillkött!

Långkok! Underbara dofter från en gryta som puttrat i timmar. Mums! Jag letade febrilt i kylskåpet efter något som kunde höja bildens värde men hittade bara morötter. Bilden blev ännu mer grotesk varför det fick bli så här!

Foto // 1 kommentarer




annso

nu vill jag hem till er och äta ^^,

2010-01-25 21:55:26 http://kiingwood.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!