Den stora dagen

Publicerat 2010-06-19 09:21:44
Vi kan alla tycka vad vi vill om det stora bröllopet som går av stapeln idag i Stockholm. Kronprinsessan gifter sig! Jag har funderat en del över vad jag själv tycker om det hela och jag har kommit fram att jag tror att det är bra för oss och Sverige att få uppleva en sådan här underbar fest. Till och med de politiska partierna uppför sig som folk och visar medkänsla. Jag tror att vi alla, i någon form, älskar det vackra och att se hur lycka hos ett kungligt brudpar. Vi har ju alla, under vår uppväxt, fått följa det genom sagor, när prinsessor gift sig och blir lyckliga. Tyvärr håller inte alla äktenskap över tid men det glömmer vi idag.
.
Jag må erkänna att jag känner lite vemod när jag själv aldrig fått gifta mig ståndsmässig vilket jag tror är viktigt för de flesta av oss kvinnor. Alla kvinnor är vackra som brudar och jag tror att det är viktigt för oss alla att få uppleva just en sådan dag.
.
Monarki eller republik? Den frågan får diskuteras en annan dag än den här.
.
Nu ska jag sätta igång och laga lite mat inför kvällen. Återkommer!
.
♥♥♥
...
Jag kommer att tillåta mig att fälla några tårar idag!

Foto // 5 kommentarer




annsoo

kollade ni på festföreställningen i konserthuset igår? Gjorde ni inte det så missade ni verkligen något. själva avslutningen var bäst. det var så jäkla vackert! det fälldes flera tårar

2010-06-19 12:06:04 http://kiingwood.blogg.se/
annsoo

kanon! vad mysigt det ska bli :) Trevlig helg själv

2010-06-19 14:26:13 http://kiingwood.blogg.se/
Bella

Håll tummarna på att varje tjej som drömmer om ett sagolikt bröllop får hittar sin prins!!

2010-06-19 22:08:07 http://bellablogg.se
Mirre - Fotande Hundtoka

Hejsan, vad vackert det var =d

kram

2010-06-20 12:41:49 http://myflowergirl.blogg.se/
Tant Otto

Hua ja va känslosam man kan vara ..fällde många tårar igår ...lyckotårar! Prinsen som fick sin prinsessa till slut ett riktigt sagobröllop.

De bevisar att kärleken är störst av allt!!




Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!