Aktiv dödshjälp

Publicerat 2010-03-18 17:03:03
Idag i Aftonbladet finns en artikel som debaterar aktiv dödshjälp. Den handlar om en 31 årig tjej som varit förlamad sedan 6 års ålder och som inte vill leva längre. I den här frågan, tycker jag, måste samhället tänka om. Alla människor är värdiga ett drägligt liv men när förutsättningarna inte finns där utan man sitter fast i en s.k. box måste den enskilde ha möjlighet att bestämma om sitt eget liv och sin framtid. Jag är väl medveten om att det är en etisk fråga därdet finns riskerna för missbruk.  Individer som samhället inte tycker passar in kan sorteras bort och den risken måste naturligtvis elimineras.
.

Det jag vill komma till är att vi människor måste få äga våra egna beslut. En människa som lider, som i detta avseende inser att livet inte har ett värde, kan få hjälp utan att behöva ta sitt eget liv. Hjälpen ska komma från sakkunniga människor som gör processen mer värdig.




Blandat // 3 kommentarer




Mirre

Hejsan, tycker inte heller om ifall kort är redigerade för mycket. jag brukar kunna göra så ibland och redigerar dem i ett visst blogginläg bara. Men då jag är ute och fotar som under kategori foto/pics hos mig så redigerar jag dem inte, mern än gör skärpa ett hack för de blir ett hack suddigt från orgkortet då man minskar det i Photoshop.



Då jag gör ett i blogginlägget bara tycker jag det är coolt med lite effekt. men ej då jag visar foto jag fotat under foto =D



kram



kanske förklarar luddet



T

2010-03-18 17:44:21
Mirre

Hejsan, jag var hos min kompis då jag skrev, därför hastigt slarvskriv och sedan luddigt svar då hon pratade brevid så jag inte vet vad jag skrev knappt.



Tycker verkligen inte dina kort är dytra, tycker du mina är?



Kör på som du gör, det är kanon



kram

2010-03-18 22:35:33 http://myflowergirl.blogg.se/
Bella

Trevlig helg nu Lena!!

2010-03-19 15:00:02 http://bellablogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!