En skinnjack från 40-talet

Publicerat 2010-03-15 15:33:32
Jag har fått tillgång till en lokförarjacka från 40-talet som är så läcker. Den kommer från Bergslagsbanans järväg som lades ned 1947 och Mr Buddha pappa kom över ett exemplar. Den är märkt med en metallbricka "BJ 05" och syftet med märkningen var att lokförarna fick lämna ifrån sig jackan under sommarhalvåret för förvaring. En benämning på jackan var också "bryggarfrackar". På den tiden hade lokförarna helfodrade jackor och eldarnas jackor saknade foder i ärmarna. Syftet var nog att de skulle få bättre rörlighet när de arbetade. Den är så läcker att använda. Hade ingen fotograf som kunde hjälpa mig varför provdockan fick vara min modell.
-♥-

Blandat // 1 kommentarer




Mirre

Riktigt snygg, verkligen =)

2010-03-15 21:44:41 http://[email protected]



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!