Ett fönster

Publicerat 2010-05-04 18:38:17
Jag kan inte låta bli att fascineras av fönster och ett fönster får mig att bli nyfiken. Om man följer de arkitektoniska skillnaderna från olika delar av landet och tidsperioder så är det ofta fönstren som präglar fastigheterna. Ett fönster för mig är en del av själen som skapar ljus i ett rum och ger en möjlighet för ägaren att signalera sin karaktär i sammanhanget. Ett vackert fönster är oftast detsamma som vackra ögon hos en människa och människans skäl speglar ofta själen.
.
Det här fönstret fångade jag när jag vandrade genom Karlskrona och det speglar säkert den historia som präglat staden.
.
När jag tittar på mina egna fönster ser jag att det finns skäl att förbereda våren genom byta gardiner och sätta lite färg med textilier och nya fräscha blommor. Så får det bli!
...

Inspiration // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!