Mål i livet

Publicerat 2010-05-03 19:41:25
Jag har under den senaste tiden funderat över vilket mål jag har med mitt liv. Jag tror att man måste stannar upp och funderar/planerar. Jag tror att vi alla har förutsättningar att nå våra mål bara vi sätter upp rimliga utmaningar och att vi verkligen funderar över vad som ger lycka och harmoni.
.
Det vi inte kan komma ifrån är att vi behöver inkomster och våra inkomster måste vi anpassa till de utgifter som krävs för att leva eller visch i versa. Personligen tror jag inte att höga inkomster gör oss lyckligare. Jag kommer ihåg när jag fick mitt första fasta jobb och köpte min första kaffemugg. Det var en härlig känsla. Däremot känner jag idag större glädje av att möta goda människor och känna nära vänskap. Det gör man först när man satt upp mål för sitt eget välbefinnande.
.
Det mål som har tagit mest utrymme i mitt liv är att få mina grabbar att må bra och få ett bra liv. Vidare har jag haft ett mål att utveckla mig i mitt jobb och det har jag också lyckats med. I och för sig har det haft sitt pris men jag har ändå nått det målet. Det mål jag börjat skissa på inför min framtiden är att leva i harmoni, plocka bort allt brus och negativa inslag som vi alla lätt lyssnar till helt i onödan. Mitt första och största målet just nu är att försöka belöna mig ett riktig gott skratt varje dag. Låter det inte härligt!
.
Mina mål
Skratta dagligen
Leva i ett harmoniskt förhållande
Fylla mitt liv med blommor
Ägna tid till att måla bra tavlor
Förbättra mina kunskaper i fotografering
Flytta till Skåne
...
Jag tror att de som sätter mål och lever upp till dessa ser till att de får det som krävs för att nå målet.
.
En mållös tillvaro kan tråka ut den bäste!
♥♥♥

Blandat // 4 kommentarer




Mirre

Det är kalas, man ska ha mål i livet =D. Jättefina bilder, är lost på blommor =D.



JAha vill du flytta till Skåne?!!



kram

2010-05-03 23:52:13 http://myflowergirl.blogg.se/
Maria-Thérèse

Finfint! Ett tips för att förverkliga drömmar är att skriva upp dem i en bok, klippa ut bilder och klistra in eller rita saker som har med målen att göra. Fungerar galet bra. (Det är ingen slump att jag tillverkar anteckningsböcker!! Men även om man inte är fanatisk dagboksskrivare funkar tipset...)

2010-05-04 00:13:42 http://blog.afiori.com
Louise Alexandersson

Vilka bra mål du har! Famförallt det med Skåne ;)



Kram Louise

JennyBeata

flytta till Skåne?

Eftersom jag är skånsk i själ och hjärta tar jag mig friheten att bestämt tillrättavisa dig...

Skåne är inte vad det var förut... det har blivit Stockholms sydligaste förort, iaf om du tänker dig att bo på ett någorlunda fint ställe....

och för att klara de kalla, vindpinade vintrarna måste du nog ha skånskt blod i ådrorna... du kommer ju från Norrland hjärtat.... åk på semester till Skåne i november och om du fortfarande vill flytta dit då ska du få min välsingnelse!

puss på dej <3

2010-05-08 10:01:25



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!