När vet man att våren har kommit?

Publicerat 2010-05-04 18:51:50
Jag saknar våren och mina tankar vandrade till en berättelse som en nära vän till mig berättat när jag träffade honom på en basketmatch i Sundsvall. Vi hade inte träffats på många år och vi berättade våra livshistorier för varandra. Det jag särskilt minns var när han berättade när våren var kommen till honom och till byn.
.
Första vårdagen, varje år, tar han fram sin packmoppe och sin halmhatt. Han åker ner till Konsum i byn, går in och köper en liter mjölk. Han placerar mjölkpaketet mitt på flaket på moppen och åker hem. När han gjort den turen vet alla i byn att våren har kommit!


♥♥♥





Blandat // 2 kommentarer




Mirre

Ohh det lät verkligen som vår då =D. vad fin bild, Kram

2010-05-05 18:56:24 http://myflowergirl.blogg.se/
Mirre

Jaha kom inte min kommentar med förrut? svarade innan? HMM



Skrev i alla fall att ja då vet man att våren kommit, det lät ju megatrevligt =D



Fin bild

2010-05-05 19:30:52 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!